Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BMBB-100 | GIDALARDA MALZEME BİLİMİ | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Gıda etiketlerinde yer alan malzemeleri yorumlamak, gıdalardaki makro ve mikro-bileşenler ile bu yapıların ne tür özel fonksiyonlara sahip olduğunu öğrenmek ve etkili yazılı ve sözlü iletişim yeteneği kazanmak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Gülçin YILDIZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Gıda etiketlerinde yer alan malzemelerin okunuşu, yorumlanması ve analizi öğrenilecek | 2 | Gıdalardaki makro ve mikro-bileşenler ile bu yapıların ne tür özel fonksiyonlara sahip olduğu öğrenilecek | 3 | Gıda işleme tekniklerinin gıda bileşenleri üzerindeki etkileri hakkında bilgi sahibi olunacak | 4 | Bilimsel sorulara cevap bulmak amacıyla akademik dergi, makale ve teknik yazıların nasıl araştırılacağı öğrenilecek | 5 | Bireysel olarak etkili yazılı ve sözlü iletişim yeteneği kazanılacak. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Gıdalardaki makro-bileşenler (Karbonhidratlar, yağlar ve proteinler), gıdalardaki mikro bileşenler (vitamin ve mineraller), gıda bileşeni olarak su, dönem ödevi kapsamında araştırılacak olan “sodyum alımının azaltılması” konusunun önemi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin tanımı ve tanışma | | | 2 | Makro-bileşenler (Karbonhidratlar) | | | 3 | Makro-bileşenler (Karbonhidratlar) | | | 4 | Makro-bileşenler (Yağlar) | | | 5 | Makro-bileşenler (Yağlar) | | | 6 | Makro-bileşenler (Proteinler) | | | 7 | Makro-bileşenler (Proteinler) | | | 8 | Mikro-bileşenler (Vitaminler) | | | 9 | Mikro-bileşenler (Vitaminler) | | | 10 | Mikro-bileşenler (Mineraller) | | | 11 | Mikro-bileşenler (Mineraller) | | | 12 | Gıda Bileşeni - SU | | | 13 | Sodyum alımının azaltılması | | | 14 | Sodyum alımının azaltılması | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Öğretim üyesinin ders notları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 1 | 80 | 80 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 50 | 50 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 50 | 50 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|