Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OTİ-23-164 | VERGİ TEŞVİK UYGULAMALARI | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Türkiye’de Teşvik Uygulamalarının Vergi Kanunları Çerçevesinde Ele Alınması |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Özlem SÖKMEN GÜRÇAM |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Türkiye’de uygulanan teşvik sistemi incelenebilir ve değerlendirilebilir
| 2 | Teşvik sistemi Avrupa Birliği ve diğer dünya ülkeleri uygulamalarıyla karşılaştırılmalı biçimde analiz edilebilir | 3 | Türkiye’de uygulanan teşvik sisteminin etkinleştirilmesine yönelik yaklaşımlar ortaya koyulabilir | 4 | Kamu teşvik politikasının amaçları incelenebilir ve değerlendirilebilir. | 5 | Kamu teşvik politikasının araçları incelenebilir ve değerlendirilebilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
TEŞVİKLERİN TANIMI, KAPSAMI VE AMAÇLARI, TEŞVİKLERİN KAYNAK DAĞILIMI, GELİR DAĞILIMI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ, İSTİHDAM ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ, MALİ TEŞVİKLERİN EKONOMİK İSTİKRAR VE BÜYÜMEYE ETKİLERİ, TEŞVİKLERİN DOĞRUDAN YABANCI SERMAYE ÜZERİNDEKİ ETKİSİ, TÜRKİYE’DE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME FAALİYETLERİNE SAĞLANAN VERGİ TEŞVİKLERİ, KOBİ’LERE YÖNELİK VERGİ TEŞVİKLERİ, İNDİRİMLİ KURUMLAR VERGİSİ TEŞVİKİ VE DEĞERLENDİRMESİ, MALİ KRİZLERE KARŞI GETİRİLEN VERGİSEL DÜZENLEMELER VE DEĞERLENDİRİLMESİ, AVRUPA BİRLİĞİ’NDE TEŞVİK UYGULAMALARI, TÜRKİYE’DE DİĞER TEŞVİKLER VE TEŞVİK UYGULAMALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ, TEKNOLOJİ GELİŞTİRME BÖLGELERİNE SAĞLANAN VERGİSEL TEŞVİKLER, SERBEST BÖLGELERE SAĞLANAN VERGİSEL TEŞVİKLER, TARIMA YÖNELİK TEŞVİKLER |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Vergi teşvikinin tanımı ve niteliği | | | 2 | Bedelsiz arsa ve arazi tahsisi, enerji desteği, nakit devlet yardımları, kredi avantajları, devlet garantileri vb. vergi dışı mali teşviklerin tanımı | | | 3 | Vergi ve vergi dışı mali teşviklerin amaçlarına göre sınıflandırılması | | | 4 | Vergi ve vergi dışı mali teşviklerin uygulama aşamalarına göre sınıflandırılması | | | 5 | Türkiye’de teşvik sisteminin gelişim sürecinin analizi | | | 6 | Türkiye’de teşvik sistemine ilişkin yeni bölgesel sınıflandırma ve vergi mevzuatı çerçevesinde teşviklere ilişkin düzenlemelerin incelenmesi | | | 7 | Avrupa Birliği ülkelerinde ve diğer bazı yabancı ülkelerde uygulanan teşvik sistemlerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi | | | 8 | Ara Sınav (Vize) | | | 9 | Yeni teşvik sistemi çerçevesinde genel nitelikli teşvik uygulamalarının incelenmesi | | | 10 | Yeni teşvik sistemi çerçevesinde bölgesel nitelikli teşvik uygulamalarının incelenmesi | | | 11 | Yeni teşvik sistemi çerçevesinde büyük ölçekli yatırımların teşvikinin incelenmesi | | | 12 | Yeni teşvik sistemi çerçevesinde stratejik yatırımların teşvikinin incelenmesi | | | 13 | Türkiye’de özel amaçlı bölgelere yönelik teşviklerin incelenmesi | | | 14 | Türkiye’de teşvik sisteminin etkinliğinin analizi, teşvik sisteminde ortaya çıkan sorunların ve sistemin etkinleştirilmesine yönelik çözüm önerileri | | | 15 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Mine Nur Bozdoğan, Bölgesel Kalkınmanın Sağlanmasına Yönelik Vergi Özendirme Önlemlerinin Türkiye Açısından İncelenmesi ve Etkinliğinin Analizi, TOBB Yayın Sıra No:57, Ankara, 2008.
2. Filiz Giray, Vergi Teşvik Sistemi Ve Uygulamaları, Ekin Yayınevi, Bursa, 2012.
Önerilen Kaynaklar (Yardımcı kaynaklar):
1. Bülent Şişman, İşletmelerde Vergi Planlaması Yöntemleri, Yaklaşım Yayıncılık, Ankara, 2003.
2. Güneri Ergülen, Hayrettin Erdem, Vergi Avantajları, Yaklaşım Yayıncılık, Ankara, 2000.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 4 | 12 | 48 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 15 | 60 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 15 | 60 |
Okuma | 1 | 8 | 8 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|