Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
OTİ-23-156TOPRAK SOLUCANLARI VE SOLUCAN GÜBRESİSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı Toprak solucanları ve solucan gübrelerinin tarımsal amaçlı kullanımlarının öğretilmesidir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Mine KÖKTÜRK
Öğrenme Çıktıları
1Toprak solucanlarını tanımlayabilir ve davranışlarını anlayabilir
2Toprak solucanlarının yaşam şartlarını bilir
3Toprak solucanlarını yetiştirebilir
4Solucan gübresi üretebilir
5Solucan gübresinin tarımda kullanımını yönetebilir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Toprak solucanı özelinde toprak canlılarının tanıtımı, Toprak solucanlarında sindirim, hareket ve üreme, Toprak solucanlarının sınıflandırılmasında kullanılan parametreler, Solucan gübresi üretiminde kullanılabilecek hammaddeler, Solucan gübresi üretim teknikleri Solucan gübresinin tarımsal amaçlı kullanımı, Solucan gübresi suyunun elde edilme yöntemleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Toprak solucanı özelinde toprak canlılarının tanıtımı
2Toprak solucanlarında sindirim, hareket ve üreme
3Toprak solucanlarının sınıflandırılmasında kullanılan parametreler
4Sınıflandırmada incelenmesi gereken noktaların mikroskopta incelenmesi
5Topraklarda solucan varlığının belirlenme yöntemleri
6Toprak solucanlarının toprağın fiziksel, kimyasal ve biyolojik özelliklerine etkileri
7Toprak solucanlarının besin elementlerinin yarayışlılığına etkisi
8Ara Sınav
9Solucan gübresi tanıtımı ve özellikleri
10Solucan gübresi üretiminde kullanılabilecek hammaddeler
11Solucan gübresi üretim teknikleri 1
12Solucan gübresi üretim teknikleri 2
13Solucan gübresinin tarımsal amaçlı kullanımı
14Solucan gübresi suyunun elde edilme yöntemleri
15Solucan gübresinden bakteri izolasyonu
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Clive Arthur Edwards, Earthworm ecology, CRC Press, 2004. 2. M. S. Ghilarov (auth.), J. E. Satchell (eds.) - Earthworm Ecology From Darwin to Vermiculture, Springer Netherlands,1983. 3. Barrett, Thomas Jason, Harnessing the earthworm a practical inquiry into soil-building, soil-conditioning and plant nutrition through the action of earthworms-B. Humphries,1948.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Uygulama/Pratik14114
Laboratuvar14228
Tartışma14114
Soru-Yanıt14114
Takım/Grup Çalışması6212
Deney4312
Alan Çalışması000
Bireysel Çalışma14114
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma4312
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma717
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma717
Okuma14114
Performans000
Ev Ödevi428
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)187
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr