Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BES-23-102SPOR PSİKOLOJİSİ VE ANTRENÖRLÜKSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
i. Spor psikolojisi, antrenörlük ve antrenörlük mesleğinin psikolojik değişkenler ile ilişkisi hakkında bilgi sahibi olma, ii. Antrenörlük ve psikolojik boyutta performans arasında derin bir anlayış geliştirme i. Antrenörlük mesleğini zenginleştiren bileşenleri tanıma iii. Antrenör liderliği hakkında bilgi sahibi olma v. Antrenörlük psikolojisi gözlemi yapabilme
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç.Dr. Gökhan ÇALIŞKAN
Öğrenme Çıktıları
11. Sporda performans ve antrenör kavramlarını ve temel prensiplerini psikolojik açısından açıklayabilir ve tartışabilir.
22. Araştırma, takım-sporcu ve antrenör arasındaki ilişkiyi organize edebilir ve modelleyebilir.
33. Antrenör gözlem formlarını uygulayıp, yorumlayabilir.
44. Sporda spor psikolojisi ve antrenörlük ilgilendiren araştırma ve projeleri planlayabilir ve yürütebilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
-
Dersin İçeriği
i. Antrenörlük mesleği üzerinde farklı psikolojik değişkenleri kullanarak araştırma yollarını kullanabilme ii. Psikolojik Değişkenler ile antrenörlük arasındaki ilişkiyi karakterize edebilmek ve araştırma problemleri ile antrenörlük arasında esnek bir şekilde denge sağlayabilmek iii. Spor Bilimlerinde psikolojik açıdan performansı etkileyen değişkenlerini seçebilme ve üzerlerinde araştırma problemleri geliştirebilme v. Antrenör psikolojisi gözlemi yapabilme ve değerlendirebilme,
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Performans sporunda spor psikolojisinin rolü--
2Antrenörlük felsefesi geliştirme--
3Antrenör tipleri ve davraniş özellikleri--
4Antrenör- sporcu iletişim boyutlari--
5Antrenörlerin motivasyon uygulama yöntemleri--
6Antrenörlerin grup dinamiği uygulamalari--
7Ara sınav--
8Yarişma psikolojisi ve antrenörlük--
9Antrenörlük ve liderlik yaklaşimlari--
10Antrenörlük ve stres yönetimi--
11Antrenörlük ve tükenmişlik sendromu--
12Antrenörlük psikolojisi gözlemi--
13Antrenörlük psikolojisi gözlemi --
14Final Sınavı--
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Terry, C. & Karageorghis, C. (2015). Spor Psikolojisi. E. Demir Çev). Ankara: Nobel Yayınevi. 2. Weinberg, R. & Gould, D. (2015). Spor ve Egzersiz Psikolojisinin Temelleri. M. Şahin & Z. Selçuk (Çev). Ankara: Nobel. 3. Jowett, S. & Lavallee, D. (2007). Social Psychology in Sport. IL:Human Kinetics.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı180
Proje Sunma120
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
YOK
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım111
Tartışma111
Beyin Fırtınası111
Makale Yazma111
Makale Kritik Etme111
Bireysel Çalışma111
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma111
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma111
Ev Ödevi111
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)11
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr