Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BES-23-102 | SPOR PSİKOLOJİSİ VE ANTRENÖRLÜK | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
i. Spor psikolojisi, antrenörlük ve antrenörlük mesleğinin psikolojik değişkenler ile ilişkisi hakkında bilgi sahibi olma,
ii. Antrenörlük ve psikolojik boyutta performans arasında derin bir anlayış geliştirme
i. Antrenörlük mesleğini zenginleştiren bileşenleri tanıma
iii. Antrenör liderliği hakkında bilgi sahibi olma
v. Antrenörlük psikolojisi gözlemi yapabilme
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç.Dr. Gökhan ÇALIŞKAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1. Sporda performans ve antrenör kavramlarını ve temel prensiplerini psikolojik açısından açıklayabilir ve tartışabilir. | 2 | 2. Araştırma, takım-sporcu ve antrenör arasındaki ilişkiyi organize edebilir ve modelleyebilir. | 3 | 3. Antrenör gözlem formlarını uygulayıp, yorumlayabilir. | 4 | 4. Sporda spor psikolojisi ve antrenörlük ilgilendiren araştırma ve projeleri planlayabilir ve yürütebilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin İçeriği |
i. Antrenörlük mesleği üzerinde farklı psikolojik değişkenleri kullanarak araştırma yollarını kullanabilme
ii. Psikolojik Değişkenler ile antrenörlük arasındaki ilişkiyi karakterize edebilmek ve araştırma problemleri ile antrenörlük arasında esnek bir şekilde denge sağlayabilmek
iii. Spor Bilimlerinde psikolojik açıdan performansı etkileyen değişkenlerini seçebilme ve üzerlerinde araştırma problemleri geliştirebilme
v. Antrenör psikolojisi gözlemi yapabilme ve değerlendirebilme,
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Performans sporunda spor psikolojisinin rolü | - | - | 2 | Antrenörlük felsefesi geliştirme | - | - | 3 | Antrenör tipleri ve davraniş özellikleri | - | - | 4 | Antrenör- sporcu iletişim boyutlari | - | - | 5 | Antrenörlerin motivasyon uygulama yöntemleri | - | - | 6 | Antrenörlerin grup dinamiği uygulamalari | - | - | 7 | Ara sınav | - | - | 8 | Yarişma psikolojisi ve antrenörlük | - | - | 9 | Antrenörlük ve liderlik yaklaşimlari | - | - | 10 | Antrenörlük ve stres yönetimi | - | - | 11 | Antrenörlük ve tükenmişlik sendromu | - | - | 12 | Antrenörlük psikolojisi gözlemi | - | - | 13 | Antrenörlük psikolojisi gözlemi | - | - | 14 | Final Sınavı | - | - |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Terry, C. & Karageorghis, C. (2015). Spor Psikolojisi. E. Demir Çev). Ankara: Nobel Yayınevi.
2. Weinberg, R. & Gould, D. (2015). Spor ve Egzersiz Psikolojisinin Temelleri. M. Şahin & Z. Selçuk (Çev). Ankara: Nobel.
3. Jowett, S. & Lavallee, D. (2007). Social Psychology in Sport. IL:Human Kinetics.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 80 | Proje Sunma | 1 | 20 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 1 | 1 | 1 |
Beyin Fırtınası | 1 | 1 | 1 |
Makale Yazma | 1 | 1 | 1 |
Makale Kritik Etme | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Ev Ödevi | 1 | 1 | 1 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|