Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BES-23-101SPORDA YETENEK SEÇİMİ VE YÖNLENDİRMESeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; yetenekli sporcuların belirlenmesi ve spora yönlendirilmesi hakkında bilgi vermek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr.Öğr. Üyesi Ahmet YIKILMAZ
Öğrenme Çıktıları
11-Yetenek seçimi ve genel bakışı içerir 2-Yetenekli Sporcuların Antrenman bilimi ile ilgili tutumlarını disiplinlerle ilişkilendirmek 3- Yetenek seçiminde temel yaklaşımları içerir. 4-Yetenekli sporcuları tanımlamayı içerir. 5-Yetenekli Sporcuların özelliklerini içerir. 6- Yetenekli Sporcuları analiz etmeyi içerir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
SPORDA YETENEK SEÇİMİ VE YÖNLENDİRME
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Farklı ülkelerdeki yetenek seçim yaklaşımları. Yetenek seçiminde genetik özellikler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Yetenek kavramı ve genel bilgilendirme --
2Yetenek seçiminin amacı--
3Yetenek kavramı, Yetenek arama ve seçme--
4Yetenek seçimi Sürecinin sporcu, antrenör açısından yararları--
5Yetenek türleri ve özellikleri--
6Yetenekli Sporcunun özellikleri--
7Yetenek seçim türleri ve uygulanış biçimleri--
8Yetenek belirleme aşamaları Yeteneğin yönlendirilmesinde bazı ülkelerden örneklemler--
9Ara sınav--
10Yeteneğin yönlendirilmesinde bazı ülkelerden örneklemler--
11Yetenek eğitiminde bireylerin görevleri--
12Yetenek eğitiminde kurumlara düşen görevler --
13Spor Oyunlarında yetenek seçimi--
14Yetenekli Sporcuların motivasyonu --
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Sporda Yetenek Arama Seçme ve Yönlendirme; K.Karl,Çeviri: Hale HARPUTLUOĞLU, Bağırgan Yayımevi,2001. -Antrenman Bilgisi;Y.SEVİM,Tutibay ,1997. Sevim, Y. , & Savaş. (1993). Sporda Yetenek Seçimi. Bilim ve Teknik Dergisi, 785-788 S.Mengütay (2005) Çocuklarda Hareket Gelişim ve Spor, Morpa Yayınları, İstanbul
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)0
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr