Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BES-23-101 | SPORDA YETENEK SEÇİMİ VE YÖNLENDİRME | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; yetenekli sporcuların belirlenmesi ve spora yönlendirilmesi hakkında bilgi vermek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr.Öğr. Üyesi Ahmet YIKILMAZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1-Yetenek seçimi ve genel bakışı içerir
2-Yetenekli Sporcuların Antrenman bilimi ile ilgili tutumlarını disiplinlerle ilişkilendirmek
3- Yetenek seçiminde temel yaklaşımları içerir.
4-Yetenekli sporcuları tanımlamayı içerir.
5-Yetenekli Sporcuların özelliklerini içerir.
6- Yetenekli Sporcuları analiz etmeyi içerir
|
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
SPORDA YETENEK SEÇİMİ VE YÖNLENDİRME |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Farklı ülkelerdeki yetenek seçim yaklaşımları. Yetenek seçiminde genetik özellikler. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Yetenek kavramı ve genel bilgilendirme | - | - | 2 | Yetenek seçiminin amacı | - | - | 3 | Yetenek kavramı, Yetenek arama ve seçme | - | - | 4 | Yetenek seçimi Sürecinin sporcu, antrenör açısından yararları | - | - | 5 | Yetenek türleri ve özellikleri | - | - | 6 | Yetenekli Sporcunun özellikleri | - | - | 7 | Yetenek seçim türleri ve uygulanış biçimleri | - | - | 8 | Yetenek belirleme aşamaları Yeteneğin yönlendirilmesinde bazı ülkelerden örneklemler | - | - | 9 | Ara sınav | - | - | 10 | Yeteneğin yönlendirilmesinde bazı ülkelerden örneklemler | - | - | 11 | Yetenek eğitiminde bireylerin görevleri | - | - | 12 | Yetenek eğitiminde kurumlara düşen görevler | - | - | 13 | Spor Oyunlarında yetenek seçimi | - | - | 14 | Yetenekli Sporcuların motivasyonu | - | - |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Sporda Yetenek Arama Seçme ve Yönlendirme; K.Karl,Çeviri: Hale HARPUTLUOĞLU, Bağırgan Yayımevi,2001. -Antrenman Bilgisi;Y.SEVİM,Tutibay ,1997.
Sevim, Y. , & Savaş. (1993). Sporda Yetenek Seçimi. Bilim ve Teknik Dergisi, 785-788
S.Mengütay (2005) Çocuklarda Hareket Gelişim ve Spor, Morpa Yayınları, İstanbul |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|