Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BES-513AKADEMİK MESLEK ETİĞİSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin genel amacı öğrencilerin etik ve meslek etiği konusunda duyarlılık kazanmalarını sağlamak; çeşitli meslek alanlarının yanında eğitim-öğretim-yönetim ve denetim alanlarını içeren kuramsal ve örnek olaya dayalı incelemeler yolu ile bilgi ve beceriler kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Ahmet DİNÇ
Öğrenme Çıktıları
11) Etik kavramını tanımlar. 2) "Etik kavramını tanımlar. 3) "Etik ve ahlak arasındaki ayrımı ortaya koyar. 4) Etik ve ahlak arasındaki ayrımı ortaya koyar. 5) Değer kavramı ve değer yüklemenin atik davranıştaki önemini açıklar. 6) "Değer kavramı ve değer yüklemenin atik davranıştaki önemini açıklar. 7) "İlke kavramını örneklerle tartışır. 8) İlke kavramını örneklerle tartışır. 9) Kural kavramını örneklerle tartışır. 10) "Kural kavramını örneklerle tartışır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Etik karar verme, etik eğitimi, etik davranışın yargılanması ve gerekçelendirme konularına ilişkin mesleksel, akademik, pratik kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimi kazandırılmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ahlak Etik Değer--
2İlke Kural Etik kod--
3Standart Meslek etiği Yönetim etiği--
4Faydacı etik ( J.S.Mill)--
5Ödev etiği (I.Kant)--
6Toplumsal sözleşme( J.J. Rousseau) Kişisel etik (M. Buber)--
7Meslek ve uğraş farkı. Meslek etiğinin özellikleri--
8Meslek etiğinin işlevleri. Çeşitli mesleklerde etik ilkeler--
9Arasınav --
10Etik karar verme aşamaları . Yasa –Etik farkı--
11Etik dışı davranışların gerekçelendirilmesi. Etik ikilemler ve etik karar verme--
12Eğitim ve etik. Öğrenci hak ve sorumlulukları--
13Veli hak ve sorumlulukları. Öğretmenlik meslek etiği--
14Eğitim yönetiminde etik. Eğitim denetiminde etik, Bilişim eğitiminde etik --
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1-Aydın, İ. (2010). Yönetsel, mesleki ve örgütsel etik (4. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık. 2-Aydın, İ. (2012). Eğitim ve öğretimde etik (3. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık. 3-Aydın, İ. (2016). Akademik Etik (1. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık. 4-Resnik, D. B. (2004). Bilim etiği. (Çeviren: Vicdan Mutlu). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ev Ödevi1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Uygulama/Pratik21020
Tartışma4936
Soru-Yanıt3618
Beyin Fırtınası6742
Makale Kritik Etme5840
Ev Ödevi3721
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr