Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BES-513 | AKADEMİK MESLEK ETİĞİ | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin genel amacı öğrencilerin etik ve meslek etiği konusunda duyarlılık kazanmalarını sağlamak; çeşitli meslek alanlarının yanında eğitim-öğretim-yönetim ve denetim alanlarını içeren kuramsal ve örnek olaya dayalı incelemeler yolu ile bilgi ve beceriler kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Ahmet DİNÇ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1) Etik kavramını tanımlar.
2) "Etik kavramını tanımlar.
3) "Etik ve ahlak arasındaki ayrımı ortaya koyar.
4) Etik ve ahlak arasındaki ayrımı ortaya koyar.
5) Değer kavramı ve değer yüklemenin atik davranıştaki önemini açıklar.
6) "Değer kavramı ve değer yüklemenin atik davranıştaki önemini açıklar.
7) "İlke kavramını örneklerle tartışır.
8) İlke kavramını örneklerle tartışır.
9) Kural kavramını örneklerle tartışır.
10) "Kural kavramını örneklerle tartışır.
|
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Etik karar verme, etik eğitimi, etik davranışın yargılanması ve gerekçelendirme konularına ilişkin mesleksel, akademik, pratik kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimi kazandırılmaktadır.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ahlak Etik Değer | - | - | 2 | İlke Kural Etik kod | - | - | 3 | Standart Meslek etiği Yönetim etiği | - | - | 4 | Faydacı etik ( J.S.Mill) | - | - | 5 | Ödev etiği (I.Kant) | - | - | 6 | Toplumsal sözleşme( J.J. Rousseau) Kişisel etik (M. Buber) | - | - | 7 | Meslek ve uğraş farkı. Meslek etiğinin özellikleri | - | - | 8 | Meslek etiğinin işlevleri. Çeşitli mesleklerde etik ilkeler | - | - | 9 | Arasınav | - | - | 10 | Etik karar verme aşamaları . Yasa –Etik farkı | - | - | 11 | Etik dışı davranışların gerekçelendirilmesi. Etik ikilemler ve etik karar verme | - | - | 12 | Eğitim ve etik. Öğrenci hak ve sorumlulukları | - | - | 13 | Veli hak ve sorumlulukları. Öğretmenlik meslek etiği | - | - | 14 | Eğitim yönetiminde etik. Eğitim denetiminde etik,
Bilişim eğitiminde etik
| - | - |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1-Aydın, İ. (2010). Yönetsel, mesleki ve örgütsel etik (4. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
2-Aydın, İ. (2012). Eğitim ve öğretimde etik (3. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
3-Aydın, İ. (2016). Akademik Etik (1. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
4-Resnik, D. B. (2004). Bilim etiği. (Çeviren: Vicdan Mutlu). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ev Ödevi | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Uygulama/Pratik | 2 | 10 | 20 |
Tartışma | 4 | 9 | 36 |
Soru-Yanıt | 3 | 6 | 18 |
Beyin Fırtınası | 6 | 7 | 42 |
Makale Kritik Etme | 5 | 8 | 40 |
Ev Ödevi | 3 | 7 | 21 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|