Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TAR-211TÜRKİYE CUMHURİYET TARİHİ -IISeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Cumhuriyet öncesi ve sonrasında uygulanan eğitim politikalarını öğretmeyi ve politikaların oluşumunda temel olan tarihsel süreç hakkında bilgi sahibi edindirmeyi amaçlar.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç.Dr.Cengiz ATLI
Öğrenme Çıktıları
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
1- Osmanlı Devleti'nin kuruluşundan Tanzimat Dönemine kadar Türk eğitimi ve bu alanda yaşanan gelişmeler. 2- Tanzimat Döneminde eğitim alanında yapılan iyileştirmeler ve dayandığı temel ilkeler. 3- Tanzimat Döneminde eğitimin genel karakteristiği ve sonraki süreçlere olan etkisi. 4- Sulatan II. Abdülhamit Döneminde eğitim ve eğitim politikları. 5- II. Meşrutiyet Dönemi eğitim politikaları ve dayandığı temel ilkeler. 6- II. Meşrutiyet Döneminde eğitim ve bu alanda yaşanan gelişmeler. 7- I. Dünya Savaşı ve Milli Mücadele dönemlerinde eğitim faaliyetleri. 8- Cumhuriyet Dönemine bırakılan eğitim mirası ve eğitimin genel durumu. 9- Atatürk Döneminde eğitim alanında yapılan inkılaplar ve Tevhid-i Tedrisat Kanunu'nun Türk eğitim tarihindeki önemi. 10- Cumhuriyet Döneminde ilk ve orta öğretim alanında yapılan yenilikler. 11- Cumhuriyet Döneminde mesleki ve teknik eğitim ile yükseköğretimde yapılan yenilik ve gelişmeler. 12- Cumhuriyet Döneminde öğretmen yetiştirme politikaları ve Köy Enstitüleri. 13- Cumhuriyet Döneminde yaygın öğretim politikaları, Halkevleri ve eğitim faaliyetlerinin idari teşkilatlanması. 14- Cumhuriyet Döneminde yabancı uzmanlar ve eğitim alanındaki değerlendirmeleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Yahya Akyüz, Türk Eğitim Tarihi, Ankara 2009. Özkan Yardımcı Kaynaklar Özkan Salih, Türk Eğitim Tarihi, Ankara 2010. Türk Eğitim Tarihi, Edit. Sebahattin Arıbaş, İstanbul 2008
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)0
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr