Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TAR-211 | TÜRKİYE CUMHURİYET TARİHİ -II | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Cumhuriyet öncesi ve sonrasında uygulanan eğitim politikalarını öğretmeyi ve politikaların oluşumunda temel olan tarihsel süreç hakkında bilgi sahibi edindirmeyi amaçlar. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç.Dr.Cengiz ATLI |
Öğrenme Çıktıları |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
1- Osmanlı Devleti'nin kuruluşundan Tanzimat Dönemine kadar Türk eğitimi ve bu alanda yaşanan gelişmeler.
2- Tanzimat Döneminde eğitim alanında yapılan iyileştirmeler ve dayandığı temel ilkeler.
3- Tanzimat Döneminde eğitimin genel karakteristiği ve sonraki süreçlere olan etkisi.
4- Sulatan II. Abdülhamit Döneminde eğitim ve eğitim politikları.
5- II. Meşrutiyet Dönemi eğitim politikaları ve dayandığı temel ilkeler.
6- II. Meşrutiyet Döneminde eğitim ve bu alanda yaşanan gelişmeler.
7- I. Dünya Savaşı ve Milli Mücadele dönemlerinde eğitim faaliyetleri.
8- Cumhuriyet Dönemine bırakılan eğitim mirası ve eğitimin genel durumu.
9- Atatürk Döneminde eğitim alanında yapılan inkılaplar ve Tevhid-i Tedrisat Kanunu'nun Türk eğitim tarihindeki önemi.
10- Cumhuriyet Döneminde ilk ve orta öğretim alanında yapılan yenilikler.
11- Cumhuriyet Döneminde mesleki ve teknik eğitim ile yükseköğretimde yapılan yenilik ve gelişmeler.
12- Cumhuriyet Döneminde öğretmen yetiştirme politikaları ve Köy Enstitüleri.
13- Cumhuriyet Döneminde yaygın öğretim politikaları, Halkevleri ve eğitim faaliyetlerinin idari teşkilatlanması.
14- Cumhuriyet Döneminde yabancı uzmanlar ve eğitim alanındaki değerlendirmeleri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Yahya Akyüz, Türk Eğitim Tarihi, Ankara 2009. Özkan
Yardımcı Kaynaklar Özkan Salih, Türk Eğitim Tarihi, Ankara 2010. Türk Eğitim Tarihi, Edit. Sebahattin Arıbaş, İstanbul 2008 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | | Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|