Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İKT-23-120UYGULAMALI ZAMAN SERİSİ ANALİZİSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı Mikroekonomi ve Makroekonomi derslerinden edindiği teorik bilgilerin ekonometrik yöntemlerle öğrendiklerini düzenli olarak gerçek verilerle ölçmesini sağlamaktadır. Bu ders uygulamaya yöneliktir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Arş. Gör. Dr. Gürkan Bozma
Öğrenme Çıktıları
1Zaman serisi verilerinin ayırt edici özelliklerini tanımlayabilecektir.
2Zaman serisilerinin analizleri için özellikle geliştirilmiş ekonometrik yöntemleri kullanabilecektir.
3Zaman serilerinin davranışlarını açıklayan ekonometrik modeller kurabilecektir.
4Varolan ekonometrik modellerdeki problemleri belirleyebilecektir.
5Varolan ekonometrik modellerdeki problemleri çözmek için gerekli ekonometrik metodları kullanabilecektir.
6Ekonometrik analizler aracılığıyla elde edilmiş olan sonuçları yorumlayabilecektir.
7Bağımsız bir ampirik araştırmayı başlangıcından sonuna dek yürütebilecektir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ekonometri-1 ve Ekonometri-2
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Öğrenciye temel ekonometri bilgisinin sağlanmasının yanı sıra zaman serisi analizi kapsamında ekonometrik analiz yapabilmesi için gerekli yöntemleri sunmak ve gerçek veriler kullanarak iktisadi modelleri analiz etme imkanının sağlanması.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İktisadi ve Ekonometrik Modelleme Nedir?
2İstatistiksel kavramlar ve ekonometrik temeller
3Zaman serileri ekonometrisinin temelleri
4Doğrusal regresyonda bazı konular
5ARMA modelleri
6ARMA Modelleri
7Durağan olmayan zaman serileri, birim kök testleri
8Ara sınav
9Kointegrasyon (eşbütünleşme) Analizi
10VAR-VECM and Granger Nedensellik Test
11Eviews Uygulamalı Zaman Serisi Analizi-1
12Eviews Uygulamalı Zaman Serisi Analizi-2
13Eviews Uygulamalı Zaman Serisi Analizi-3
14Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Gujarati, D. N., Porter, D. C., Şenesen, Ü., & Günlük-Şenesen, G. (2012). Temel ekonometri. Literatür Yayıncılık. Wooldridge, J. M. (2013). Ekonometriye Giriş. Çev.: Ebru Çağlayan, 1, 4.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı160
Rapor Hazırlama140
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Bütünleme Sınavı122
Rapor Hazırlama24080
Rapor Sunma144
Proje Hazırlama24080
Proje Sunma144
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)174
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1
ÖÇ14
ÖÇ24
ÖÇ35
ÖÇ44
ÖÇ55
ÖÇ64
ÖÇ75
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr