Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İKT-23-206 | MAKRO EKONOMİK ANALİZ - II | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Makroiktisat, milli gelir, para, bankacılık, enflasyon, ödemeler dengesi, faiz, döviz kuru, ekonomik büyüme ve kamu açıkları gibi makro konuları inceler. Ders, ekonominin makro düzeyde nasıl işlediği ile ilgili sahip olunan bilgi ve birikimin bir sunumunu içermektedir. Bu bağlamda temel makro iktisadi kavramlar ve modeller tanıtılmakta; para maliye politikalarının ekonomi üzerindeki etkilerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Genel olarak iktisadî analizin özel olarak da makroiktisadî analizin sistematik ve mantıkî yöntemlerinin geliştirilmesi. | 2 | Farklı makroiktisadî yaklaşımların anlaşılıp, değerlendirilmesi. | 3 | Farklı iktisadî sorunlar karşısında farklı yaklaşımlar geliştiren makroiktisadın, 20. yüzyıldaki gelişiminin anlaşılması. | 4 | Makroiktisattaki farklı yaklaşımların eleştirel olarak değerlendirilmesi | 5 | Küresel ve millî iktisadî sorunların takibi ve önerilen çözümlerin değerlendirilmesi. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Makroiktisadın temel sorusu serbest piyasa şartlarında işleyen bir ekonominin tam istihdam düzeyinde
dengeye gelip gelemeyeceğidir. Ders, bu soruya olumlu olarak cevap veren neoklasik iktisadın incelenmesiyle
başlar. Bu yaklaşımın 1930’ların büyük bunalımını açıklamakta yetersiz kalışı, bizi Keynesyen iktisadın ayrıntılı
bir incelemesine getirir. Ders ilerledikçe, Keynes'in iktisadî düşünceyi nasıl kökten değiştirdiği, bu şekilde
makroiktisadı keşfettiği ve ölümünden sonra, düşüncelerinin nasıl neoklasik yaklaşımın içinde eritildiği yavaş
yavaş ortaya çıkar. Monetarist ve rasyonel beklentiler yaklaşımları Keynes’in yenilikçi fikirlerinin ve, sonuç
olarak, makroiktisadın tasfiyesinin son darbeleri olarak sunulur. Ders, 1990'larda Keynesyen iktisadın yeniden
güçlenişinin ve 2008'de ortaya çıkan dünya finans krizinde Keynes'in fikirlerinin yeniden gündeme gelişinin
tartışılması ile sona erer. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Makroiktisadî Analize Giriş | | | 2 | Türkiye Ekonomisinin Mevcut Durumunun İncelenmesi
| | | 3 | Klasik ve Neoklasik İktisat | | | 4 | Neoklasik Değer, Dağılım, Hasıla ve İstihdam Teorileri - Birinci Kısım:
Hasıla ve İstihdam | | | 5 | Neoklasik Değer, Dağılım, Hasıla ve İstihdam Teorileri - İkinci Kısım:
Para, Fiyat ve Faiz | | | 6 | Keynes'in Hasıla ve İstihdam Teorisi: Etkin Talep Kavramı ve Rolü | | | 7 | Keynes'in Anaakım Yorumu - Birinci Kısım: IS-LM Sistemi
| | | 8 | Keynes'in Anaakım Yorumu - İkinci Kısım: Büyük Neoklasik Sentez
(Keynesci Toplam Arz ve Talep Analizi) | | | 9 | Keynes'in Anaakım Yorumu - İkinci Kısım: Büyük Neoklasik Sentez
(Keynesci Toplam Arz ve Talep Analizi) | | | 10 | Parasalcı Yaklaşım
| | | 11 | Rasyonel Beklentiler Yaklaşımı | | | 12 | Reel İktisadî Dalgalanmalar Yaklaşımı | | | 13 | Yeni Keynesci Canlanma
| | | 14 | Parasal ve Malî Politikalar | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 30 | Derse Katılım | 15 | 10 | Rehberli Problem Çözümü | 10 | 10 | Deney | 10 | 10 | Alan Gezisi | 4 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 20 | 10 | Okuma | 20 | 10 | Ev Ödevi | 20 | 10 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 30 | Gözlem | 1 | 70 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 15 | 10 | 150 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|