Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İKT-23-101 | BÜYÜME TEORİSİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı; büyüme teorisi çerçevesinde geleneksel ve modern büyüme teorilerinin tanıtımı, büyüme teorisi alanındaki yeni yaklaşımları ve bu yeni yaklaşımları içeren modellerin ve diğer etkileşimlerinin açıklanmasıdır. Modern Büyüme Teorileri: I. Dalga Harrod-Domar Büyüme Modellerinin Analizi ve Tartışılması, II. Dalga Neoklasik-Solow Büyüme Modelinin Analizi ve Tartışılması, Neokeynesyen Büyüme Modellerinin Analizi ve Tartışılması, III. Dalga İçsel Büyüme Modellerinin (İBM) Ortaya Çıkışı, İçsel Büyüme Modelleri Türleri. İçsel Büyüme Modelleri Üzerine Ampirik Çalışmalar ve İçsel Büyüme Modelleri Üzerine Tartışmalar. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Büyüme Teorisi konusunda ileri düzeyde bilgi sahibi olma |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Türev ve İntegralin Temel Kuralları | | | 2 | Neoklasik Büyüme : Kararlı Denge Solow Modelinin varsayımları, Neoklasik Üretim Fonksiyonları, Solow Durağan Durum Denklemi | | | 3 | Neoklasik Büyüme: Kararlı Denge Yönsel Alanlar, Eş-eğim Çizgileri, Solow Modeli için Yönsel Alanlar ve Eş-eğim Çizgileri Analizi. | | | 4 | Neoklasik Büyüme: Kararlı Denge Kararlılık (İstikrar), Asimptotik Kararlılık, Tümel Kararlılık, Yerel Kararlılık, Faz Çizgisi | | | 5 | Neoklasik Büyüme: Kararlı Denge Solow Modelinin Dengeli Büyüme Patikası Nitelikleri, Solow Modelinde Tasarruf Oranı Değişiminin Etkileri. | | | 6 | Neoklasik Büyüme: Kararlı Denge Solow Modeli ve Sermaye Birikiminin Altın Kural Düzeyi, Altın Kural Durağan Durumuna Geçiş | | | 7 | Tasarruf Oranının İçselleştirilmesi: Ramsey-Cass-Koopmans Modeli Ramsey Tipi Büyüme Modellerine Genel Bakış | | | 8 | Yeni Büyüme Teorisi İçsel Büyüme Modelleri: Ar-Ge Modeli Sermaye İçermeyen Biçim | | | 9 | Yeni Büyüme Teorisi İçsel Büyüme Modelleri: Ar-Ge Modeli Sermaye İçeren Biçim | | | 10 | Yeni Büyüme Teorisi İçsel Büyüme Modelleri: Ar-Ge Modeli Yaparak-Öğrenme (Learning by Doing) Biçimi | | | 11 | Yeni Büyüme Teorisi İçsel Büyüme Modelleri: İnsan Sermayesi Modeli Lucas Yaklaşımı | | | 12 | Ülkelerarası Gelir Farklılıklarını Açıklamak: Ampirik Bir Uygulama, Sosyal Altyapı, Koşullu ve Koşulsuz Yakınsama. | | | 13 | Yakınsama Regresyonları: Koşulsuz ve Koşullu Yakınsama | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 30 | Derse Katılım | 15 | 10 | Uygulama/Pratik | 10 | 10 | Tartışma | 10 | 10 | Alan Çalışması | 4 | 10 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 20 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 20 | 10 | Ev Ödevi | 20 | 10 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 30 | Rapor | 1 | 70 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 15 | 10 | 150 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|