Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İKT-23-108MAKRO İKTİSAT POLİTİKALARISeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Makro iktisatta kullanılan kavramların, teoriler ve modeller çerçevesinde sektörel makro ekonomik modellerin oluşturulması. Matematiksel iktisadın kullanımıyla sayısal örnekler üzerinden çeşitli politika uygulamalarının milli gelir üzerindeki etkilerinin analizi. Çeşitli kurumlar tarafından periyodik olarak açıklanan makro verilerin nasıl anlaşılması ve yorumlanması gerektiğinin öğretilerek bir ülkenin makro dengelerinin bir bütün halinde analizi.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
DR.ÖĞR.ÜYESİ SERKAN KÜNÜ
Öğrenme Çıktıları
11 Genel olarak iktisadî analizin özel olarak da makroiktisadî analizin sistematik ve mantıkî yöntemlerinin geliştirilmesi. 2 Farklı makroiktisadî yaklaşımların anlaşılıp, değerlendirilmesi. 3 Farklı iktisadî sorunlar karşısında farklı yaklaşımlar geliştiren makroiktisadın, 20. yüzyıldaki gelişiminin anlaşılması. 4 Makroiktisattaki farklı yaklaşımların eleştirel olarak değerlendirilmesi 5 Küresel ve millî iktisadî sorunların takibi ve önerilen çözümlerin değerlendirilmesi.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
YOK
Dersin İçeriği
Makroiktisadın temel sorusu serbest piyasa şartlarında işleyen bir ekonominin tam istihdam düzeyinde dengeye gelip gelemeyeceğidir. Ders, bu soruya olumlu olarak cevap veren neoklasik iktisadın incelenmesiyle başlar. Bu yaklaşımın 1930’ların büyük bunalımını açıklamakta yetersiz kalışı, bizi Keynesyen iktisadın ayrıntılı bir incelemesine getirir. Ders ilerledikçe, Keynes'in iktisadî düşünceyi nasıl kökten değiştirdiği, bu şekilde makroiktisadı keşfettiği ve ölümünden sonra, düşüncelerinin nasıl neoklasik yaklaşımın içinde eritildiği yavaş yavaş ortaya çıkar. Monetarist ve rasyonel beklentiler yaklaşımları Keynes’in yenilikçi fikirlerinin ve, sonuç olarak, makroiktisadın tasfiyesinin son darbeleri olarak sunulur. Ders, 1990'larda Keynesyen iktisadın yeniden güçlenişinin ve 2008'de ortaya çıkan dünya finans krizinde Keynes'in fikirlerinin yeniden gündeme gelişinin tartışılması ile sona erer.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
11 Makroiktisadî Analize Giriş 2 Türkiye Ekonomisinin Mevcut Durumunun İncelenmesi 3 Klasik ve Neoklasik İktisat 4 Neoklasik Değer, Dağılım, Hasıla ve İstihdam Teorileri - Birinci Kısım: Hasıla ve İstihdam 5 Neoklasik Değer, Dağılım, Hasıla ve İstihdam Teorileri - İkinci Kısım: Para, Fiyat ve Faiz 6 Keynes'in Hasıla ve İstihdam Teorisi: Etkin Talep Kavramı ve Rolü 7 Keynes'in Anaakım Yorumu - Birinci Kısım: IS-LM Sistemi 8 Keynes'in Anaakım Yorumu - İkinci Kısım: Büyük Neoklasik Sentez (Keynesci Toplam Arz ve Talep Analizi) 9 Keynes'in Anaakım Yorumu - İkinci Kısım: Büyük Neoklasik Sentez (Keynesci Toplam Arz ve Talep Analizi) 10 Parasalcı Yaklaşım 11 Rasyonel Beklentiler Yaklaşımı 12 Reel İktisadî Dalgalanmalar Yaklaşımı 13 Yeni Keynesci Canlanma 14 Parasal ve Malî Politikalar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
MAKRO İKTİSAT (PROF.DR. ERDAL ÜNSAL)
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
YOK
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)0
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1
ÖÇ15
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr