|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TBİ-22-104 | TEMEL BAKTERİYOLOJİ | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Bu ders, lisansüstü eğitime yeni başlayan Yüksek Lisans öğrencilerine bitki bakteriyolojisini temel anlamda tanıtmaya yönelik olarak hazırlanmıştır. Bu amaçla, bitki patojeni bakterilerin simptomatolojik olarak tanıtımının yanısıra, bulaşma yolları, infeksiyon koşulları, bakteriyel patojenlerin sınıflandırılması ve isimlendirilmesi, fitopatojen bakterilerin genus düzeyinde tanıtımı, hastalıklı dokulardan bakterilerin izolasyonu ve genus düzeyinde tanısı teorik ve pratikte laboratuvar uygulamaları ile öğrencilere aktarılacaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Mesude Figen DÖNMEZ | Öğrenme Çıktıları | 1 | Farklı özellikleri dikkate alınarak bitki patojeni bakterileri ayırt edebilme | 2 | Bitki örneklerindeki hastalık belirtilerine bakarak bakteriyel hastalıkları ayırtedebilme | 3 | Hastalıklı bitki materyalinden bitki patojeni bakterileri kültüre alabilme | 4 | Bitki patojeni bakterileri konvensiyonel tanı tekniklerini kullanarak teşhis edebilme | 5 | Bitki patojeni bakterilerin bulaşma yollarını öğrenme ve bundan yararlanarak mücedele stratejileri geliştirebilme |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Fitobakteriyolojinin kısa tarihçesi, bitki patojeni bakteriler hakkında genel bilgiler, bakteriyel patojenlerin sınıflandırılması, yayılmaları, simptomları, hastalıklı bitkilerden örnek toplanması, izolasyonu, tanı yöntemleri, bakteriyoloji laboratuvar teknik donanımı, bakterileri kültüre alma yöntemleri, bakteriyel patojenler hakkında cins düzeyinde genel bilgiler bulunmaktadır. Derste farklı cinslerde yer alan türlerin tanısında kullanılan konvansiyonel tanılama yöntemlerine yer verilmektedir | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin tanıtımı, Fitobakteriyolojinin kısa tarihçesi, | | | 2 | bitki patojeni bakterilerin morfolojisi, Hücre Yapısı ve organelleri hakkında genel bilgiler | | | 3 | Bakterilerde Kimyasal Yapı, Fizyoloji, Beslenme ve Üreme | | | 4 | Prokaryotların sınıflandırılması | | | 5 | Bakteriyel hastalıkların Belirtilerinin tanıtılması | | | 6 | Fitopatojen Bakterilerin Bitkiye Giriş Yolları, Bitki İçinde Çoğalması ve Belirti Oluşumu, ve taşınma yolları | | | 7 | Bakteriyel Patojenlerin Genus Düzeyinde Genel Özelliklerinin Tanıtımı | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Bakteriyoloji laboratuvarı teknik donanımının tanıtılması, Besi yeri hazırlığı, sterilizasyon yöntemleri | | | 10 | hastalıklı bitkilerden örnek toplanması, toprak, su, tohum ve bitki örneklerinden izolasyon ve saflaştırma işlemleri, | | | 11 | Farklı Genuslarda Yer Alan bitki patojeni bakterilerin Tanısında Kullanılan Genel Yöntemler, Bakteriyel Hücre ve Koloni Morfolojisi, | | | 12 | Farklı Genuslarda Yer Alan bitki patojeni bakterilerin Tanısında Kullanılan Genel Yöntemler, Fizyolojik ve Biyokimyasal Özelliklerin belirlenmesi | | | 13 | Bakterilerin hücre süspansiyon yoğunluklarının saptanmasında kullanılan yöntemler, Genel Patojenisite testleri bakteri kültürlerini uzun/kısa süreli saklama yöntemleri
Dönem projesi sunumları | | | 14 | Final Sınavı | | | 15 | | | | 16 | | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Saygılı,H., Şahin, F., Aysan,Y., 2008. Bitki Bakteri Hastalıkları, 318 s.- Fahy,P.C., Persley,G.J., 1983. PLANT BACTERIAL DISEASES. A Diagnostic Guide. AP, 393s.- Gnanamanickam,S.S., 2006. PLANT-ASSOCIATED BACTERIA. Springer Pub., 712 s.- Klement,Z., Rudolph,K., and Sands,D.C., 1990. METHODS IN PHYTOBACTERIOLOGY. Akademiai kiado, Budapest, 568s. - Lelliott,R.A., and Stead,D.E., 1987. METHODS IN PLANT PATHOLOGY, VOLUME 2: Methods for the Diagnosis of Bacterial Diseases of Plants. Blackwell Scientific Publ., 216s.- Saygılı,H., Şahin,F., Aysan,Y., 2006. FİTOBAKTERİYOLOJİ. Meta Basımevi, 530s.- Schaad, N.W., Jones,J.B.,Chun,W., 2001. Laboratory Guide for Identification of PLANT PATHOGENIC BACTERIA. APS Press, third edition,373s. - Watson et al., 2004. MOLECULAR BIOLOGY OF THE GENE. Fifth Edition, CSHL Press:711s | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 2 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Bireysel Çalışma | 14 | 10 | 140 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|