Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TBB-23-127 | SÜRDÜRÜLEBİLİR TOPRAK KALİTESİ | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencilerin toprak kalitesi kavramını ve önemini, toprak kalitesinin değerlendirilmesini, toprak kalitesinin kontrolü ve yönetimini kavrayabilmelerini sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç.Dr. Uğur ŞİMŞEK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Toprak kalitesi ve önemini kavrayabilme. | 2 | Toprak kalitesini etkileyen fiziksel özellikleri belirleyebilme. | 3 | Toprak kalitesini etkileyen kimyasal özellikleri belirleyebilme. | 4 | Toprak kalitesini etkileyen biyolojik özellikleri belirleyebilme. | 5 | Toprak kalitesinin kontrolü için yapılması gerekenleri belirleyebilme. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Toprak kailitesi, bitkisel ve hayvansal üretim, gıda güvenliği, çevre kalitesi üzerine toprak yönetim uygulamaları ile ilgili fiziksel, kimyasal ve biyolojik özelliklerin etkilerini ortaya koyan bir bilim dalıdır. Toprak kalite indikatörleri, sürdürebilir arazi yönetimi, bitki ve hayvan sağlığı, gıda güvenliği ve çevre kalitesi bu derste değerlendirilmektedir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin tanıtımı; toprak kalitesi kavramı ve önemi | | | 2 | Toprak kalitesinde etkili olan fiziksel özellikler | | | 3 | Toprak kalitesinde etkili olan fiziksel özellikler | | | 4 | Toprak kalitesini etkileyen kimyasal olaylar ve süreçler
| | | 5 | Toprak kalitesinde etkili olan kimyasal özellikler | | | 6 | Toprak kalitesini etkileyen biyolojik özellikler
| | | 7 | Toprak kalitesi göstergeleri (indikatörler) | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Topraktaki organik madde dinamiği ve toprak kalitesi ile ilişkisi | | | 10 | Toprak kalitesinin kontrolü | | | 11 | Toprak kalitesinin yönetimi | | | 12 | Bitkisel üretim toprak kalitesi ilişkileri | | | 13 | Toprak kirliliği ile toprak kalitesi arasındaki ilişkiler | | | 14 | Ders ile ilgili genel değerlendirme | | | 15 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Doran, J. W., and A. J. Jones (Ed). 1996. Methods for Assessing Soil Quality. SSSA Special Publ. No. 49, SSSA-ASA, Inc., Madison, WI.
Konu İle İlgili Bilimsel Çalımalar.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 4 | 2 | 8 |
Beyin Fırtınası | 4 | 2 | 8 |
Makale Kritik Etme | 5 | 3 | 15 |
Bireysel Çalışma | 13 | 3 | 39 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Ev Ödevi | 1 | 2 | 2 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|