|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TBİ-23-140 | DAVRANIŞIN TEMEL ÖĞELERİ | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Öğrencilerin sistematik derslerinde örneklerini gördükleri canlıların temel davranış özellikleri hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğretim Üyesi Bahadır AKMAN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Davranışın genel organizasyonunu öğrenme | 2 | Duyuların önemini kavrama | 3 | Davranışın belirleyicilerini öğrenme | 4 | Davranışın iletişimdeki rolünü kavrama | 5 | Hayvansal türlerin davranışlarını, sebeplerini ve yararlarını kavrama |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Bu dersin hedefi Davranışın Genel Organizasyonu, Duyuların önemi, Davranış Belirleyiciler (işlemsel, güdüsel hareketler, davranış biyolojisi), Hormonlar ve Davranış, Davranış Elemanları, Adaptif Davranış Tipleri (beslenme, sığınma, mücadele, seksüel davranış, sorumluluk, ilgi, eliminatif, taklit, gözlem), Davranışın Deneysel Analizi, Davranış ve Anatomi, öğrenme, Toplumsal Davranış gibi konular hakkında temel eğitimi vermektir | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Giriş ve Tarihçe | | | 2 | Davranışın Genel Organizasyonu | | | 3 | Duyuların önemi | | | 4 | Davranış Belirleyiciler (işlemsel, güdüsel hareketler) | | | 5 | Davranış biyolojisi | | | 6 | Hormonlar ve Davranış | | | 7 | Davranış Elemanları | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Adaptif Davranış Tipleri I (beslenme, sığınma, mücadele) | | | 10 | Adaptif Davranış Tipleri II (seksüel davranış, sorumluluk, ilgi, eliminatif, taklit, gözlem) | | | 11 | Davranışın Deneysel Analizi | | | 12 | Davranış ve Anatomi | | | 13 | Öğrenme | | | 14 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. Alcock, J.,1989: “Animal Behaviour”, Sinauer Ass.
2. Carthy, J.D., 1965: “Animal Behaviour”, Aldus Book, London .
3. Franck, D. 1984: Verhaltensbiologie-Einführung in die Ethologie, Dtv wissenschaft.
4. Halliday, T. ed., 1994: Animal Behaviour, Uni. of Oklahoma press. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 80 | Ev Ödevi | 1 | 20 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 | Ev Ödevi | 2 | 15 | 30 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | ÖÇ2 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|