Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TBİ-23-176RESPONSE SURFACE (YANIT YÜZEY) METODLARININ DOKU KÜLTÜRÜ ARAŞTIRMALARINDA KULLANIMISeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilere; • Response Surface Metodlarının (RSM) temelleri • RSM’in doku kültürü araştırmalarında nasıl kullanılacağı öğretilecek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç.Dr.Melekşen AKIN
Öğrenme Çıktıları
1Bu dersin sonunda, öğrenciler: • RSM temellerini öğrenecek • RSM’ in doku kültürü araştırmalarında nasıl kullanılacağını öğrenecek • Doku kültürü çalışmaları için RSM deneme deseni oluşturmayı ve elde edilen verileri analiz etmeyi öğrenecek
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Response Surface (Yanıt Yüzey) Metodlarının Doku Kültürü Araştırmalarında Kullanımı
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1• Response Surface Metodlarına (RSM) Giriş
2• Faktoriyel deneme desenleri
3• Merkezi birleşik deneme deseni
4• Merkezi birleşik deneme deseni
5Box-Behnken deneme deseni
6Doku kültüründe çoklu bağımlı değişkenlerin incelenmesi
7• Doku kültüründe çoklu bağımlı değişkenlerin incelenmesi
8• Genel konu tekrarı
9• Bilgisayar yardımıyla türetilmiş optimal deneme desenleri
10• Bilgisayar yardımıyla türetilmiş optimal deneme desenleri, RSM ile veri analizi ve yorumlanması
11• Bilgisayar yardımıyla türetilmiş optimal deneme desenleri, RSM ile veri analizi ve yorumlanması
12• Karışım deneme desenlerine RSM’in uygulanması
13• Karışım deneme desenlerine RSM’in uygulanması
14• Genel konu tekrarı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Akin, M., Eyduran, E., & Reed, B. M. (2016). Use of RSM and CHAID data mining algorithm for predicting mineral nutrition of hazelnut. Plant Cell, Tissue and Organ Culture, 128(2), 303-316. Anderson, M. J., & Whitcomb, P. J. (2005). RSM simplified: optimizing processes using response surface methods for design of experiments. New York, NY: Productivity Press. Niedz, R. P., & Evens, T. J. (2016). Design of experiments (DOE)—history, concepts, and relevance to in vitro culture. In Vitro Cellular & Developmental Biology - Plant, 52(6), 547–562.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav13030
Final Sınavı13030
Rapor Hazırlama13030
Proje Hazırlama13030
Okuma13030
Sözlü Sınav13030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr