Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TBİ-23-176 | RESPONSE SURFACE (YANIT YÜZEY) METODLARININ DOKU KÜLTÜRÜ ARAŞTIRMALARINDA KULLANIMI | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilere;
• Response Surface Metodlarının (RSM) temelleri
• RSM’in doku kültürü araştırmalarında nasıl kullanılacağı öğretilecek
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç.Dr.Melekşen AKIN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bu dersin sonunda, öğrenciler:
• RSM temellerini öğrenecek
• RSM’ in doku kültürü araştırmalarında nasıl kullanılacağını öğrenecek
• Doku kültürü çalışmaları için RSM deneme deseni oluşturmayı ve elde edilen verileri analiz etmeyi öğrenecek
|
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Response Surface (Yanıt Yüzey) Metodlarının Doku Kültürü Araştırmalarında Kullanımı |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | • Response Surface Metodlarına (RSM) Giriş | | | 2 | • Faktoriyel deneme desenleri | | | 3 | • Merkezi birleşik deneme deseni | | | 4 | • Merkezi birleşik deneme deseni | | | 5 | Box-Behnken deneme deseni | | | 6 | Doku kültüründe çoklu bağımlı değişkenlerin incelenmesi | | | 7 | • Doku kültüründe çoklu bağımlı değişkenlerin incelenmesi | | | 8 | • Genel konu tekrarı | | | 9 | • Bilgisayar yardımıyla türetilmiş optimal deneme desenleri | | | 10 | • Bilgisayar yardımıyla türetilmiş optimal deneme desenleri, RSM ile veri analizi ve yorumlanması | | | 11 | • Bilgisayar yardımıyla türetilmiş optimal deneme desenleri, RSM ile veri analizi ve yorumlanması | | | 12 | • Karışım deneme desenlerine RSM’in uygulanması | | | 13 | • Karışım deneme desenlerine RSM’in uygulanması | | | 14 | • Genel konu tekrarı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Akin, M., Eyduran, E., & Reed, B. M. (2016). Use of RSM and CHAID data mining algorithm for predicting mineral nutrition of hazelnut. Plant Cell, Tissue and Organ Culture, 128(2), 303-316.
Anderson, M. J., & Whitcomb, P. J. (2005). RSM simplified: optimizing processes using response surface methods for design of experiments. New York, NY: Productivity Press.
Niedz, R. P., & Evens, T. J. (2016). Design of experiments (DOE)—history, concepts, and relevance to in vitro culture. In Vitro Cellular & Developmental Biology - Plant, 52(6), 547–562.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Rapor Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Proje Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Okuma | 1 | 30 | 30 |
Sözlü Sınav | 1 | 30 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|