Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TBİ-23-106 | ASMA BİYOLOJİSİ | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Asmanın yaşaması; tozlanma, döllenme, kısırlık ve eşeysel uyuşmazlıklar öğrenmek
Ekonomik yetiştiricilik yapabilmek için bu sayılan faaliyetlerin iyi bilmek
Bu hayatsal olayların iyice kavramak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Sadiye Peral EYDURAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Asmanın biyolojisini öğrenecek
| 2 | Büyüme ve gelişmedeki etkili olan biyolojik olayları öğrenecek
| 3 | Asma biyolojisindeki hayatsal olayları öğrenecek
| 4 | Biyoloji kavramının önemini anlayacak
|
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Asma Biyolojisi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Asmanın Tanımı ve Tarihçesi
| | | 2 | Asma Biyolojisinin Genel Tanımı
| | | 3 | Asmadaki Büyüme ve Gelişme Biyolojisi
| | | 4 | Asmada Tozlanma Biyolojisi
| | | 5 | Asmada Döllenme Biyolojisi
| | | 6 | Asmada Kısırlık ve Eşeysel Uyuşmazlık Biyolojisi
| | | 7 | Asmada Görülen Çiçek Yapıları
| | | 8 | Genel Tekrar
| | | 9 | Asmanın Tomurcuk Yapısı
| | | 10 | Asmada Floral Gelişme Devreleri
| | | 11 | Asmadaki Tane Olayı ve Tanenin Gelişme Evreleri
| | | 12 | Asmada Dinlenme Biyolojisi
| | | 13 | Dünya ve Ülkemizdeki Asma Yetiştirme Potansiyeli
| | | 14 | Genel tekrar
| | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ağaoğlu, Y. S., 1999. Bilimsel ve Uygulamalı Bağcılık, Cilt 1: Asma Biyolojisi. Kavaklıdere Eğitim Yayınları. 258s. İstanbul. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Derse Katılım | 1 | 30 | 30 |
Tartışma | 1 | 30 | 30 |
Rapor Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Proje Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|