Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TBİ-23-157KİNOA TARIMISeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Ülkemiz için yeni bir bitki olan kinoa bitkisinin, ekolojik isteklerini de göz önünde bulundurarak toprak işlemeden depolanmaya kadar tüm süreçlerin nasıl yapıldığını öğretmektir
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Süleyman TEMEL
Öğrenme Çıktıları
1Konu ile ilgili temel yeterlilikl ve pratik yapma becerisi kazanır.
2Alanın terminolojisine hakim olur ve diğer bilim dalları arasında düşünme yeterliliği kazanır.
3Eleştirel düşünme yeteneği kazanır ve öz eleştiri yapma imkanı bulur.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
1. Kinoa bitkisi hakkında bilgi seviyelerini artırmak, 2. Kinoa bitkisinin ülkemiz açısından ne kadar önemli olduğunun bilgisini kazandırmak, 3. Kinoa bitkisinin insan ve hayvan beslenmesinde ne kadar önemli bir yere sahip olduğu bilgisini kazandırmak, 4. Kinoa bitkisinin hayvan beslenmesi ve insan gıdası olması yanında diğer kullanım alanlarının olduğu bilincini oluşturmak.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kinoa’nın tarihçesi ve bitkisel özellikleri
2Dünya da ve Türkiye’de kinoa’nın mevcut durumu, önemi ve kullanımı
3Kinoa otunun ve tohumunun besleme değeri
4Kinoa’nın ekolojisi ve fizyolojisi
5Kinoa’nın genetiği, ıslahı ve çeşit seçimi
6Kinoa’nın iklim ve toprak istekleri
7Kinoa’nın ekimi; -Ekim derinliği ve -Ekim metodu
8Kinoa’nın ekimi; -Ekim zamanı ve -Ekim sıklığı
9Gübreleme ve Sulama
10Yabancı otlarla mücadele
11Hastalık ve zararlılarla mücadele
12Tohum Hasadı
13Ot hasadı
14Hasat sonrası uygulamalar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders kitabı: 1. Mustafa TAN ve Süleyman TEMEL tarafından hazırlanmış, ancak basım aşamasında olan ‘’Ant Dağlarından Anadolu Topraklarına Kinoa’’ kitabı 2. Murphy, K. and Matanguihan, J., 2015. Quinoa Improvement and Sustainable Production. Published by John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey Published simultaneously in Canada, p.258. Önerilen Kaynaklar (Yardımcı kaynaklar): 1. Türkiye ve Dünya da kinoa ile ilgili yürütülmüş yüksek lisans ve doktora tezleri.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14114
Uygulama/Pratik6212
Gösterme6212
Alan Çalışması6424
Bireysel Çalışma22448
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12424
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14848
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)185
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1555444
ÖÇ2555444
ÖÇ3555444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr