Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TBİ-23-157 | KİNOA TARIMI | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Ülkemiz için yeni bir bitki olan kinoa bitkisinin, ekolojik isteklerini de göz önünde bulundurarak toprak işlemeden depolanmaya kadar tüm süreçlerin nasıl yapıldığını öğretmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Süleyman TEMEL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1. Konu ile ilgili temel yeterlilikler kazanır. | 2 | 2. Konu ile ilgili pratik yapma becerisi kazanır ve alanın terminolojisine hakim olur. | 3 | 3. Eleştirel düşünme yeteneği kazanır ve öz eleştiri yapma imkanı bulur. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
1. Kinoa bitkisi hakkında bilgi seviyelerini artırmak,
2. Kinoa bitkisinin ülkemiz açısından ne kadar önemli olduğunun bilgisini kazandırmak,
3. Kinoa bitkisinin insan ve hayvan beslenmesinde ne kadar önemli bir yere sahip olduğu bilgisini kazandırmak,
4. Kinoa bitkisinin hayvan beslenmesi ve insan gıdası olması yanında diğer kullanım alanlarının olduğu bilincini oluşturmak. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kinoa’nın tarihçesi ve bitkisel özellikleri | Yok | Yok | 2 | Dünya da ve Türkiye’de kinoa’nın mevcut durumu, önemi ve kullanımı | Yok | None | 3 | Kinoa otunun ve tohumunun besleme değeri | Yok | Kimyasal analizler | 4 | Kinoa’nın ekolojisi ve fizyolojisi | Yok | Yok | 5 | Kinoa’nın genetiği, ıslahı ve çeşit seçimi | Arazi çalışmaları | Yok | 6 | Kinoa’nın iklim ve toprak istekleri | Arazi çalışması | Yok | 7 | Sowing of quinoa;
1-Sowing depth and
2-Sowing method | Arazi çalışması | Yok | 8 | Kinoa’nın ekimi;
-Ekim zamanı ve
-Ekim sıklığı | Arazi çalışması | Yok | 9 | Gübreleme ve Sulama | Arazi çalışması | yok | 10 | Yabancı otlarla mücadele | Arazi çalışması | Yok | 11 | Hastalık ve zararlılarla mücadele | Arazi çalışması | Yok | 12 | Tohum Hasadı | Arazi çalışması | Yok | 13 | Ot hasadı | Arazi çalışması | Yok | 14 | Hasat sonrası uygulamalar | Arazi çalışması | Yok |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders kitabı:
1. Mustafa TAN ve Süleyman TEMEL, 2019. Her Yönüyle Kinoa: Önemi, Kullanılması ve Yetiştiriciliği. IKSAD Publishing House. S.184. Ankara, Turkey.
2. Murphy, K. and Matanguihan, J., 2015. Quinoa Improvement and Sustainable Production. Published by John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey Published simultaneously in Canada, p.258.
Önerilen Kaynaklar (Yardımcı kaynaklar):
1. Türkiye ve Dünya da kinoa ile ilgili yürütülmüş yüksek lisans ve doktora tezleri. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Uygulama/Pratik | 10 | 1 | 10 |
Problem Çözümü | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 1 | 1 | 1 |
Soru-Yanıt | 6 | 1 | 6 |
Gözlem | 6 | 1 | 6 |
Gösterme | 4 | 1 | 4 |
Alan Gezisi | 10 | 1 | 10 |
Alan Çalışması | 10 | 2 | 20 |
Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 24 | 24 |
Ev Ödevi | 1 | 6 | 6 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|