Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TBİ-23-189 | VERİ MADENCİLİĞİNİN ZİRAİ ARAŞTIRMALARDA KULLANILMASI | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
• zirai araştırmalarda faydalı temel veri madenciliği istatistiksel analiz yöntemlerini
• zirai verilerin veri madenciliği teknikleriyle analiz edilmesini
• veri madenciliği sonuçlarının yorumlanması öğretmek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Melekşen AKIN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Genel veri madenciliği tekniklerini öğrenecek
| 2 | Veri madenciliği analizlerini R programında yapabilecek
| 3 | Veri madenciliği analiz sonuçlarını yorumlayabilecek |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Veri Madenciliğinin Zirai Araştırmalarda Kullanılması |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | CHAID veri madenciliği tekniğinin tanıtılması
| | | 2 | CHAID analiz sonuçlarının yorumlanması
| | | 3 | CART veri madenciliği tekniğinin tanıtılması
| | | 4 | CART algoritmasının R programında gerçekleştirilmesi
| | | 5 | CART analiz sonuçlarının yorumlanması
| | | 6 | Exhaustive CHAID veri madenciliği tekniğinin tanıtılması
| | | 7 | Exhaustive CHAID algoritmasının R programında gerçekleştirilmesi
| | | 8 | Exhaustive CHAID analiz sonuçlarının yorumlanması
| | | 9 | MARS veri madenciliği tekniğinin tanıtılması
| | | 10 | MARS algoritmasının tekli bağımsız değişkenler için R programında gerçekleştirilmesi | | | 11 | MARS algoritmasının tekli bağımsız değişkenler için R programında gerçekleştirilmesi | | | 12 | MARS tekli bağımsız değişkenler için analiz sonuçlarının yorumlanması
| | | 13 | MARS algoritmasının çoklu bağımsız değişkenler için R programında gerçekleştirilmesi
| | | 14 | MARS algoritmasının çoklu bağımsız değişkenler için analiz sonuçlarının yorumlanması
| | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
• Nisbet R, Elder J & Miner G (2009) Handbook of statistical analysis and data mining applications. Academic Press, London |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Tartışma | 1 | 30 | 30 |
Makale Yazma | 1 | 30 | 30 |
Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Rapor | 1 | 30 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|