Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ISG-23-117İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİNDE NİCEL VE NİTEL VERİ ANALİZİSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı temel istatistiksel kavramları tanıtmak SPSS, Prism, MATLAB gibi istatisitiksel programlar aracılıığıyla nicel veri analizi yapma becerisini kazandırmaktır. Ayrıca çeşitli internet araçları ve MATLAB programı kullanarak nitel veri analizi ve nitel verilerin nicelleştirilerek istatisitiksel analizine ilişkin becerileri kazandırmakta dersin diğer amacını oluşturmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Volkan DURAN
Öğrenme Çıktıları
1Temel İstatistiksel kavramları açıklayabilir.
2SPSS'de iki veya daha fazla gruplar arasında karşılaştırma yapabilmek için gerekli olan parametrik ya da parametrik olmayan testleri uygulayabilir.
3İki veya fazla değişken arasında ilişkiye ilişkin korelasyon, regresyon ve eğri uydurma yöntemlerini uygulayabilir.
4Güvenilir ve geçerli bir ölçme aracı geliştirebilir
5Çeşitli istatisitiksel araçları kullanarak betimsel, tanılayıcı, yordayıcı ve yerleşik modeller oluşturabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ön koşul dersi yoktur
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
SPSS, MATLAB, Excel, JASP, JAMOVİ, Prism ve diğer istatisitiksel araçlar kullanarak nicel veri analizi ÇEşitli web araçları kullanarak nitel veri analizi SPSS, MATLAB, Excel, JASP, JAMOVİ, Prism ve diğer istatisitiksel araçlar kullanarak nitel verilerin nicelleştirilmesi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Araştırma Yöntemleri ve İstatistiksel Kavramlara genel bir bakış
2Spss'in genel özellikleri
3Veri kodlama, veri temizleme, veri düzenleme ve veri hazırlama
4Betimsel istatistikler
5İKİ FARKLI GRUBUN ORTALAMALARINI KARŞILAŞTIRMA BİR GRUBA AİT (TEKRARLI) İKİ ÖLÇÜMÜN ORTALAMALARINI KARŞILAŞTIRMA İKİDEN FAZLA GRUBUN ORTALAMALARINI KARŞILAŞTIRMA
6BİRDEN FAZLA DEĞİŞKENİN AYRI AYRI ETKİLERİNİN YANI SIRA ORTAK ETKİSİNİ DE GÖZ ÖNÜNE ALARAK GRUPLARIN ORTALAMALARINI KARŞILAŞTIRMA İKİDEN FAZLA GRUBUN (BİRDEN FAZLA BAĞIMLI DEĞİŞKENE İLİŞKİN) ORTALAMALARINI KARŞILAŞTIRMA BİR GRUBA İLİŞKİN İKİDEN FAZLA (TEKRARLI) ÖLÇÜMÜN ORTALAMALARINI KARŞILAŞTIRMA
7FARKLI İKİ GRUPTA ARALIKLI OLARAK YAPILAN (TEKRARLI) İKİ ÖLÇÜMÜN SONUÇLARI ARASINDAKİ FARKLARIN, GRUPLARA GÖRE BİRBİRİYLE KARŞILAŞTIRILMASI BİRBİRİYLE İLİŞKİLİ OLAN İKİ DEĞİŞKENDEN BİRİSİNDEKİ DEĞİŞİME GÖRE DİĞERİNİN ALACAĞI DEĞERİ YORDAMA (KESTİRME) BİR DEĞİŞKEN İLE İLİŞKİSİ OLAN BİR DİZİ DEĞİŞKENDEKİ DEĞİŞİMLERİN, İNCELENEN DEĞİŞKEN ÜZERİNDEKİ ETKİLERİNİ İNCELEME Lojistik Regresyon ve Üst Düzey Analizler (AYEUM)
8BİR ÖLÇME ARACININ YAPISAL ÖZELLİKLERİNİ BELİRLEMEK BİR ÖLÇME ARACIYLA YAPILAN ÖLÇÜMÜN GÜVENİRLİĞİNİ BELİRLEME AMOS VE SEM ANALİZİ ARA SINAV
9BİR NİTEL (SINIFLAMALI) DEĞİŞKENİN ALT KATEGORİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİYİ İNCELEME İKİ NİTEL (SINIFLAMALI) DEĞİŞKENİN KATEGORİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİYİ İNCELEME İNCELENEN DEĞİŞKEN ÜZERİNDE ETKİSİ OLAN DEĞİŞKENLERDEN BİRİSİNİN ETKİSİNİ İSTATİSTİKSEL OLARAK KONTROL ETME
10İKİ ÖLÇÜME İLİŞKİN ÖLÇÜM SONUÇLARI ARASI “KARŞILIKLI İLİŞKİYİ” İNCELEME İKİ VEYA DAHA FAZLA VERİ DİZİSİ ARASINDAKİ “UYUMU” İNCELEME BİR MADDEYE BİRDEN FAZLA YANIT VERİLEN DURUMLARI DEĞERLENDİRME
11SPSS Yapay Sinir Ağları Sınıflandırma Analizi Zaman Serileri Analizi
12MATLAB toolbox kullanımı (fuzzy, roc curve vb.)
13MATLAB ve çeşitli programlarda metin analizi
14MATLAB ve çeşitli programlarda metin analizi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Can,, A. (2012). SPSS nicel veri analizi, pegem akademi Taşpınar, M. (2017) Sosyal Bilimlerde SPSS Uygulanalı Nicel Veri Analizi Ayeum dersleri
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Rapor Sunma150
Bireysel Çalışma150
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Rapor Hazırlama150
Rapor Sunma150
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım22040
Tartışma22040
Rapor Hazırlama11010
Rapor Sunma23060
Bireysel Çalışma22040
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)190
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1545153511434
ÖÇ2545153511434
ÖÇ3545153511434
ÖÇ4545153511434
ÖÇ5545153511434
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr