Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ISG-23-117 | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİNDE NİCEL VE NİTEL VERİ ANALİZİ | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı temel istatistiksel kavramları tanıtmak SPSS, Prism, MATLAB gibi istatisitiksel programlar aracılıığıyla nicel veri analizi yapma becerisini kazandırmaktır. Ayrıca çeşitli internet araçları ve MATLAB programı kullanarak nitel veri analizi ve nitel verilerin nicelleştirilerek istatisitiksel analizine ilişkin becerileri kazandırmakta dersin diğer amacını oluşturmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Volkan DURAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Temel İstatistiksel kavramları açıklayabilir. | 2 | SPSS'de iki veya daha fazla gruplar arasında karşılaştırma yapabilmek için gerekli olan parametrik ya da parametrik olmayan testleri uygulayabilir. | 3 | İki veya fazla değişken arasında ilişkiye ilişkin korelasyon, regresyon ve eğri uydurma yöntemlerini uygulayabilir. | 4 | Güvenilir ve geçerli bir ölçme aracı geliştirebilir | 5 | Çeşitli istatisitiksel araçları kullanarak betimsel, tanılayıcı, yordayıcı ve yerleşik modeller oluşturabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Ön koşul dersi yoktur |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
SPSS, MATLAB, Excel, JASP, JAMOVİ, Prism ve diğer istatisitiksel araçlar kullanarak nicel veri analizi
ÇEşitli web araçları kullanarak nitel veri analizi
SPSS, MATLAB, Excel, JASP, JAMOVİ, Prism ve diğer istatisitiksel araçlar kullanarak nitel verilerin nicelleştirilmesi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Araştırma Yöntemleri ve İstatistiksel Kavramlara genel bir bakış | | | 2 | Spss'in genel özellikleri | | | 3 | Veri kodlama, veri temizleme, veri düzenleme ve veri hazırlama | | | 4 | Betimsel istatistikler | | | 5 | İKİ FARKLI GRUBUN ORTALAMALARINI KARŞILAŞTIRMA
BİR GRUBA AİT (TEKRARLI) İKİ ÖLÇÜMÜN ORTALAMALARINI KARŞILAŞTIRMA
İKİDEN FAZLA GRUBUN ORTALAMALARINI KARŞILAŞTIRMA | | | 6 | BİRDEN FAZLA DEĞİŞKENİN AYRI AYRI ETKİLERİNİN YANI SIRA ORTAK ETKİSİNİ DE GÖZ ÖNÜNE ALARAK
GRUPLARIN ORTALAMALARINI KARŞILAŞTIRMA İKİDEN FAZLA GRUBUN (BİRDEN FAZLA BAĞIMLI
DEĞİŞKENE İLİŞKİN) ORTALAMALARINI KARŞILAŞTIRMA BİR GRUBA İLİŞKİN İKİDEN FAZLA (TEKRARLI) ÖLÇÜMÜN ORTALAMALARINI KARŞILAŞTIRMA | | | 7 | FARKLI İKİ GRUPTA ARALIKLI OLARAK YAPILAN (TEKRARLI) İKİ ÖLÇÜMÜN SONUÇLARI ARASINDAKİ FARKLARIN, GRUPLARA GÖRE BİRBİRİYLE KARŞILAŞTIRILMASI
BİRBİRİYLE İLİŞKİLİ OLAN İKİ DEĞİŞKENDEN BİRİSİNDEKİ DEĞİŞİME GÖRE DİĞERİNİN ALACAĞI DEĞERİ
YORDAMA (KESTİRME)
BİR DEĞİŞKEN İLE İLİŞKİSİ OLAN BİR DİZİ DEĞİŞKENDEKİ DEĞİŞİMLERİN, İNCELENEN DEĞİŞKEN ÜZERİNDEKİ ETKİLERİNİ İNCELEME
Lojistik Regresyon ve Üst Düzey Analizler (AYEUM) | | | 8 | BİR ÖLÇME ARACININ YAPISAL ÖZELLİKLERİNİ BELİRLEMEK
BİR ÖLÇME ARACIYLA YAPILAN ÖLÇÜMÜN GÜVENİRLİĞİNİ BELİRLEME
AMOS VE SEM ANALİZİ
ARA SINAV | | | 9 | BİR NİTEL (SINIFLAMALI) DEĞİŞKENİN ALT KATEGORİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİYİ İNCELEME
İKİ NİTEL (SINIFLAMALI) DEĞİŞKENİN KATEGORİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİYİ İNCELEME
İNCELENEN DEĞİŞKEN ÜZERİNDE ETKİSİ OLAN DEĞİŞKENLERDEN BİRİSİNİN ETKİSİNİ İSTATİSTİKSEL OLARAK KONTROL ETME | | | 10 | İKİ ÖLÇÜME İLİŞKİN ÖLÇÜM SONUÇLARI ARASI “KARŞILIKLI İLİŞKİYİ” İNCELEME
İKİ VEYA DAHA FAZLA VERİ DİZİSİ ARASINDAKİ “UYUMU” İNCELEME
BİR MADDEYE BİRDEN FAZLA YANIT VERİLEN DURUMLARI DEĞERLENDİRME | | | 11 | SPSS Yapay Sinir Ağları Sınıflandırma Analizi Zaman Serileri Analizi | | | 12 | MATLAB toolbox kullanımı (fuzzy, roc curve vb.) | | | 13 | MATLAB ve çeşitli programlarda metin analizi | | | 14 | MATLAB ve çeşitli programlarda metin analizi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Can,, A. (2012). SPSS nicel veri analizi, pegem akademi
Taşpınar, M. (2017) Sosyal Bilimlerde SPSS Uygulanalı Nicel Veri Analizi
Ayeum dersleri |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Rapor Sunma | 1 | 50 | Bireysel Çalışma | 1 | 50 | TOPLAM | 100 | |
Rapor Hazırlama | 1 | 50 | Rapor Sunma | 1 | 50 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Derse Katılım | 2 | 20 | 40 |
Tartışma | 2 | 20 | 40 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Rapor Sunma | 2 | 30 | 60 |
Bireysel Çalışma | 2 | 20 | 40 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 5 | 1 | 5 | 3 | 5 | 1 | 1 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 5 | 1 | 5 | 3 | 5 | 1 | 1 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 5 | 1 | 5 | 3 | 5 | 1 | 1 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 5 | 1 | 5 | 3 | 5 | 1 | 1 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ5 | 5 | 4 | 5 | 1 | 5 | 3 | 5 | 1 | 1 | 4 | 3 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|