Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ISG-23-116 | DEZAVANTAJLI GRUPLARDA İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Dezavantajlı grupların çalışma yaşamındaki genel durumları ve karşılaştıkları zorlukların
sınırlarının belirlenmesi ile birlikte öğrencilerde bu alana dair farkındalığın geliştirilmesi
amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
DOÇ. DR. SAİT YILDIRIM |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bu dersin sonunda öğrenci,
-Dezavantajlı grupları öğrenir
-Bu gruplara dair iş güvenliği kapsamında farkındalığı artar |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Bu dersin sonunda öğrenci,
-Dezavantajlı grupları öğrenir
-Bu gruplara dair iş güvenliği kapsamında farkındalığı artar |
Dersin İçeriği |
-Öğrencilere dezavantajlı grupları tanıtmak
- Öğrencilere bu grupların iş yaşamındaki yerini anlatmak
- Öğrencilere bu grupların iş güvenliğini öğretmek |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | 1. Dezavantajlı grupların tanımlanması ve sınıflandırılması
2 Dezavantajlı gruplar ve iş yaşamı
3 Dezavantajlı gruplar ve üretim
4 Dezavantajlı gruplar ve toplumsal katkı/ sosyal hizmet
5 Dezavantajlı grupların iş güvenliğindeki yeri
6 Riskli iş kolları
7 ARA SINAV
8 Çalışma yaşamında toplumsal cinsiyet ilişkileri
9 İş yerinde çocuk olmak
10 İş yerinde engelli olmak
11 İş yerinde göçmen/ mülteci olmak
12 İş yerinde yaşlı olmak
13 Eski hükümlülerin çalışma yaşamı
14 Dezavantajlı grupların çalışma hayatına katkı sunacak öneriler | - | - |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
- S. OCAK , İş Sağlığı ve Güvenliği Mevzuatı, Beta Yayınları, 2015.
-VII. Uluslararası İş Sağlığı ve Güvenliği Konferansı Bildiri Kitapçığı, T.C. Çalışma ve
Sosyal Güvenlik Bakanlığı, 2014.
- İşgücü Piyasasında Dezavantajlı Gruplar, TAEM Yayın no: 34, Ankara, 2019.
- A.T.YILMAZ, Türkiye İş Kurumu Tarafından Dezavantajlı Gruplara Yönelik Uygulanan
Mesleki Eğitim Kurslarının Etkilerinin İncelenmesi Ve Faaliyetlerin Çeşitlendirilmesine
Yönelik Öneriler, Uzmanlık Tezi, T.C. Çalışma Ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Türkiye İş
Kurumu Genel Müdürlüğü, 2016.
-F. YILMAZ, Avrupa Birliği Ve Türkiye’de İş Sağlığı Ve Güvenliği: Türkiye’de İş Sağlığı
Ve Güvenliği Kurullarının Etkinlik Düzeyinin Ölçülmesi, Doktora Tezi, İstanbul, 2009.
- F. K. Güloğlu (Edt. Meryem SERDAR ), Dezavantajlı Gruplar ve Sosyal Hizmet El Kitabı,
Grafiker Yayınları, 2020.
- Z. GÜLER, Özel Politika Gerektiren Grupların İş Yaşamındaki Sağlık ve Güvenlik Riskleri
ile Kontrol Tedbirleri, Çalışma Dünyası Dergisi, Labour World, 117-134, 2015/2 .
- M. Şen, Y. E. Tunç, Türkiye’de Çalışma Yaşamında Özel Grupların İş Sağlığı ve
Güvenliği Kapsamında Değerlendirilmesi, Emek ve Toplum Dergisi,
Cilt: 6 Yıl: 6 Sayı:16, 2017. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | - |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Beyin Fırtınası | 4 | 5 | 20 |
Makale Kritik Etme | 5 | 9 | 45 |
Bireysel Çalışma | 3 | 12 | 36 |
Okuma | 1 | 1 | 1 |
Ev Ödevi | 5 | 8 | 40 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|