Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ISG-23-116DEZAVANTAJLI GRUPLARDA İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ Seçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Dezavantajlı grupların çalışma yaşamındaki genel durumları ve karşılaştıkları zorlukların sınırlarının belirlenmesi ile birlikte öğrencilerde bu alana dair farkındalığın geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
DOÇ. DR. SAİT YILDIRIM
Öğrenme Çıktıları
1Bu dersin sonunda öğrenci, -Dezavantajlı grupları öğrenir -Bu gruplara dair iş güvenliği kapsamında farkındalığı artar
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
-
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Bu dersin sonunda öğrenci, -Dezavantajlı grupları öğrenir -Bu gruplara dair iş güvenliği kapsamında farkındalığı artar
Dersin İçeriği
-Öğrencilere dezavantajlı grupları tanıtmak - Öğrencilere bu grupların iş yaşamındaki yerini anlatmak - Öğrencilere bu grupların iş güvenliğini öğretmek
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
11. Dezavantajlı grupların tanımlanması ve sınıflandırılması 2 Dezavantajlı gruplar ve iş yaşamı 3 Dezavantajlı gruplar ve üretim 4 Dezavantajlı gruplar ve toplumsal katkı/ sosyal hizmet 5 Dezavantajlı grupların iş güvenliğindeki yeri 6 Riskli iş kolları 7 ARA SINAV 8 Çalışma yaşamında toplumsal cinsiyet ilişkileri 9 İş yerinde çocuk olmak 10 İş yerinde engelli olmak 11 İş yerinde göçmen/ mülteci olmak 12 İş yerinde yaşlı olmak 13 Eski hükümlülerin çalışma yaşamı 14 Dezavantajlı grupların çalışma hayatına katkı sunacak öneriler--
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
- S. OCAK , İş Sağlığı ve Güvenliği Mevzuatı, Beta Yayınları, 2015. -VII. Uluslararası İş Sağlığı ve Güvenliği Konferansı Bildiri Kitapçığı, T.C. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, 2014. - İşgücü Piyasasında Dezavantajlı Gruplar, TAEM Yayın no: 34, Ankara, 2019. - A.T.YILMAZ, Türkiye İş Kurumu Tarafından Dezavantajlı Gruplara Yönelik Uygulanan Mesleki Eğitim Kurslarının Etkilerinin İncelenmesi Ve Faaliyetlerin Çeşitlendirilmesine Yönelik Öneriler, Uzmanlık Tezi, T.C. Çalışma Ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü, 2016. -F. YILMAZ, Avrupa Birliği Ve Türkiye’de İş Sağlığı Ve Güvenliği: Türkiye’de İş Sağlığı Ve Güvenliği Kurullarının Etkinlik Düzeyinin Ölçülmesi, Doktora Tezi, İstanbul, 2009. - F. K. Güloğlu (Edt. Meryem SERDAR ), Dezavantajlı Gruplar ve Sosyal Hizmet El Kitabı, Grafiker Yayınları, 2020. - Z. GÜLER, Özel Politika Gerektiren Grupların İş Yaşamındaki Sağlık ve Güvenlik Riskleri ile Kontrol Tedbirleri, Çalışma Dünyası Dergisi, Labour World, 117-134, 2015/2 . - M. Şen, Y. E. Tunç, Türkiye’de Çalışma Yaşamında Özel Grupların İş Sağlığı ve Güvenliği Kapsamında Değerlendirilmesi, Emek ve Toplum Dergisi, Cilt: 6 Yıl: 6 Sayı:16, 2017.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
-
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Beyin Fırtınası4520
Makale Kritik Etme5945
Bireysel Çalışma31236
Okuma111
Ev Ödevi5840
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)186
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1444544534534
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr