Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ISG-23-101PSİKOSOSYAL RİSK ETMENLERİSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Mobbing, stres, tükenmişlik olgularının çalışma yaşamında oluşturduğu sorunlar üzerine farkındalık oluşturmayı amaçlar. Dezavantajlı grupların çalışma yaşamındaki genel durumları ve karşılaştıkları zorlukların sınırlarının belirlenmesi ile birlikte öğrencilerde bu alana dair farkındalığın geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Sait YILDIRIM
Öğrenme Çıktıları
1Bu dersin sonunda öğrenci, -Dezavantajlı grupları öğrenir -Bu gruplara dair iş güvenliği kapsamında farkındalığı artar
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
-
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
-
Dersin İçeriği
-Öğrencilere dezavantajlı grupları tanıtmak - Öğrencilere bu grupların iş yaşamındaki yerini anlatmak - Öğrencilere bu grupların iş güvenliğini öğretmek
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
11. Psikososyal risk etmenlerinin tanımı tarihsel gelişimi--
22 Psikososyal risklerin neden olduğu durumlar--
33 Psikososyal risklerle başa çıkma yöntemleri--
44 Psikososyal etkenler üzerine yasal belirleyiciler--
55 Değişik meslek alanlarında risk faktörlerinin sınıflandırılması
66 Psikososyal Risk Etmenlerine Bağlı Hastalıklar ve önlemler--
77 Stres oluşumu ve başa çıkma stratejileri--
88 I. Yarı yıl sınavı--
99 Tükenmişlik sendromu ve riskler
1010 İş motivasyonu ve uyum--
1111 Psikososyal risklere kuramsal yaklaşım 1: Çatışma--
1212 Psikososyal risklere kuramsal yaklaşım 1: İktidar ve otorite
1313 Mobbing--
14final sınavı--
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
N. BİLİR, İş Sağlığı ve Güvenliği, Güneş Tıp Kitapevleri, 2019. - S. OCAK , İş Sağlığı ve Güvenliği Mevzuatı, Beta Yayınları, 2015. -VII. Uluslararası İş Sağlığı ve Güvenliği Konferansı Bildiri Kitapçığı, T.C. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, 2014. - İşgücü Piyasasında Dezavantajlı Gruplar, TAEM Yayın no: 34, Ankara, 2019. - A.T.YILMAZ, Türkiye İş Kurumu Tarafından Dezavantajlı Gruplara Yönelik Uygulanan Mesleki Eğitim Kurslarının Etkilerinin İncelenmesi Ve Faaliyetlerin Çeşitlendirilmesine Yönelik Öneriler, Uzmanlık Tezi, T.C. Çalışma Ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü, 2016. -F. YILMAZ, Avrupa Birliği Ve Türkiye’de İş Sağlığı Ve Güvenliği: Türkiye’de İş Sağlığı Ve Güvenliği Kurullarının Etkinlik Düzeyinin Ölçülmesi, Doktora Tezi, İstanbul, 2009. - F. K. Güloğlu (Edt. Meryem SERDAR ), Dezavantajlı Gruplar ve Sosyal Hizmet El Kitabı, Grafiker Yayınları, 2020. - Z. GÜLER, Özel Politika Gerektiren Grupların İş Yaşamındaki Sağlık ve Güvenlik Riskleri ile Kontrol Tedbirleri, Çalışma Dünyası Dergisi, Labour World, 117-134, 2015/2 . - M. Şen, Y. E. Tunç, Türkiye’de Çalışma Yaşamında Özel Grupların İş Sağlığı ve Güvenliği Kapsamında Değerlendirilmesi, Emek ve Toplum Dergisi, Cilt: 6 Yıl: 6 Sayı:16, 2017.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
-
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Makale Yazma11313
Makale Kritik Etme51680
Bireysel Çalışma11414
Ev Ödevi4936
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)187
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1334344454544
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr