Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ISG-23-102 | BİYOLOJİK RİSK ETMENLERİ | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
1. Katılımcıların, işyerindeki sağlığı ve güvenliği olumsuz etkileyen biyolojik risk etmenleri hakkında bilgi sahibi olmaları sağlamak.
2. Biyolojik risk etmenlerine karşı alınması gereken iş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini öğrenmelerini sağlamaktır.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Bahri GÜR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Biyolojik risk etmenlerini kavrayabilecek | 2 | Biyolijk risk etmenlerinin neler olduğunu ve çalışan için önemini öğrenebilecek | 3 | Biyolojik risk etmenlerinin diğer risk etmenlerinden farkını açıklayabilecek | 4 | Biyolojik risk etmenlerinden korunma yollarını öğrenebilecek |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
1. Biyolojik etmenlerden doğacak riskler
2. Biyolojik risk etmenleriyle karşılaşılabilecek çalışma ortamları
3. Sağlık sektöründe çalışanların maruz kalabileceği riskler
4. İlgili mevzuat |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Biyolojik Risk Etmenleri Giriş
Biyolojik Etkenlere Maruziyet Nasıl Gerçekleşir? | | | 2 | İş Sağlığı Açısından Biyolojik Ajanlar | | | 3 | Bakteriler | | | 4 | Bakteriler risk değerlendirme | | | 5 | Virüsler | | | 6 | Virüsler risk değerlendirme | | | 7 | Kan yoluyla bulaşan (KYB) virüsler | | | 8 | Oraganik Tozlar, Proteinler, enzimler
| | | 9 | Biyolojik Risk Etmenleri İle İlgili Mevzuat
| | | 10 | Biyolojik Risk Etmenleri İle Mücadale yönetemleri.
| | | 11 | Kan yoluyla bulaşan virüsler ile olası enfeksiyondan sonra alınacak eylemler | | | 12 | Maya ve küf gibi mantar riskleri | | | 13 | Toksinler | | | 14 | BİYOLOJİK AJANLARLA ÇALIŞMADA RİSK DEĞERLENDİRMESİ
Mesleki maruziyet değerlendirilmesi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Teoman Akpınarİş Sağlığı ve Güvenliği İşçi ve İşveren Rehberii,On İki Levha Yayıncılık,2015 Demir M., İş Sağlığı ve Güvenliği Uzmanlık Koşusu, Ravza Yayınları, 2013. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 50 | Seminer | 1 | 50 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Problem Çözümü | 1 | 3 | 3 |
Tartışma | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Örnek Vaka İncelemesi | 6 | 2 | 12 |
Beyin Fırtınası | 14 | 3 | 42 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Ev Ödevi | 1 | 5 | 5 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 4 | 4 | 2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 5 | 2 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ4 | 3 | 5 | 4 | 2 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|