Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MAT-23-111 | GRAF TEORİDE UÇ DEĞER PROBLEMLERİ | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, Extramal Problemlerin ve Özel graf tiplerinin öğretilmesidir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Ezgi KAYA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Extramal Problemleri öğrenir | 2 | Özel graf tiplerini öğrenir | 3 | Graf işlemleri ile yeni grafları oluşturabilir ve özelliklerini inceleyebilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Lisans seviyesindeki Matematik derslerinin temel kavramlarının bilinmesi. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Extremal problem tanımı, Turan’ın Teoremi, Kafesler, Ramsey Sayıları, Sayma Problemleri,
Perfect Graflar, Split Graflar ve Permutation graflar, Grafların etiketlenmesi ve Sihirli graflar, Tutucu graflar,
Grafların boyanması ve eşlemeler, Planar graflar ve dört renk problemi, Graf işlemleri
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Extremal problem tanımı | | | 2 | Turan’ın Teoremi | | | 3 | Kafesler | | | 4 | Ramsey Sayıları | | | 5 | Ramsey Sayıları (Devam) | | | 6 | Sayma Problemleri | | | 7 | ARA SINAV | | | 8 | Perfect Graflar, Split Graflar ve Permutation graflar | | | 9 | Grafların etiketlenmesi ve Sihirli graflar | | | 10 | Tutucu graflar | | | 11 | Soru çözümü | | | 12 |
Grafların boyanması ve eşlemeler
| | | 13 | Planar graflar ve dört renk problemi | | | 14 | Graf işlemleri | | | 15 | Problem Çözümü | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1) Hartsfield, N. & Ringel, G. ; Pearls in Graph Theory, 1990, Academic Press
2) Chartrand, G., Lesniak L., 1996. “Graphs and Digraphs”.Wadsworth Inc., ISBN : 0534063241
3) Buckley, F., Harary F., 1990. “Distance in Graphs”. Perseus Books, ISBN: 0201095912
4) Bondy, J. A., 1976. “Graph Theory with Applications”. Elsevier Science Ltd, ISBN: 0444194517
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 14 | 3 | 42 |
Beyin Fırtınası | 14 | 3 | 42 |
Makale Kritik Etme | 5 | 2 | 10 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|