Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MAT-23-210GRAF TEORİSİ - IISeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin temel amacı, graf ve matrislerle ilgili temel kavramları öğretebilmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Ezgi KAYA
Öğrenme Çıktıları
1Komşuluk ve Laplacian matrisleri yazabilir
2Spektral yarıçap ve Laplacian spektral yarıçapı bulabilir
3Bazı özel graf ve matrislerini yazabilir
4Matematikteki soyut kavramları bilimsel yöntemlerle somut olaylara bağlar, sonuçları inceler ve yorumlar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Lisans seviyesindeki Matematik derslerinin temel kavramlarının bilinmesi.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Temel Matris Kavramları, Graflarda Temel Kavramlar, Bir Grafın Komşuluk Matrisi ve Özdeğerleri, Bir Grafın Etki Matrisi ve Derece Matrisi, Bir Grafın Spektral Yarıçapı İçin Sınır Bulma, Bir Grafın Randic Matrisi ve Özdeğerleri, Bir Grafın Laplacian Matrisi ve Özdeğerleri, Bir Grafın Normalleştirilmiş Laplacian Matrisi ve Özdeğerleri, İşaretsiz Laplacian Matrisi ve Özdeğerleri, Devirler, Yollar ve Cayley Grafları, Bir Grafın Uzaklık Matrisi ve Özdeğerleri, Yönlü Grafların Matrisleri ve Özdeğerleri, Ağırlıklı Grafların Matrisleri ve Özdeğerleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Temel Matris Kavramları
2Graflarda Temel Kavramlar
3Bir Grafın Komşuluk Matrisi ve Özdeğerleri
4Bir Grafın Etki Matrisi ve Derece Matrisi
5Bir Grafın Spektral Yarıçapı İçin Sınır Bulma
6Bir Grafın Randic Matrisi ve Özdeğerleri,
7ARA SINAV
8Bir Grafın Laplacian Matrisi ve Özdeğerleri
9 Bir Grafın Normalleştirilmiş Laplacian Matrisi ve Özdeğerleri
10İşaretsiz Laplacian Matrisi ve Özdeğerleri
11Devirler, Yollar ve Cayley Grafları
12Bir Grafın Uzaklık Matrisi ve Özdeğerleri
13Yönlü Grafların Matrisleri ve Özdeğerleri
14Ağırlıklı Grafların Matrisleri ve Özdeğerleri
15Problem Çözümü
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Harju T., Lecture Notes in Graph Theory, Department of Mathematics, University of Turku, 2002. Jonathan Gross, Jay Yellen, Graph thery and and its applications CRC pres,1998. Chartrand, G., Lesniak, L., Graphs and digraphs Chapman & Hall.,.1996.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Soru-Yanıt14342
Beyin Fırtınası14342
Makale Kritik Etme5210
Bireysel Çalışma14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)181
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ144444444444
ÖÇ244444444444
ÖÇ344444444444
ÖÇ444444444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr