Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MAT-23-110GRAF TEORİSİ - ISeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin temel amacı, bir problemin çözümünde önemli olan adımın diagram yoluyla (bir graf gibi) bir durumu ifade edebilmeyi göstermektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Ezgi KAYA
Öğrenme Çıktıları
1Grafların yapısını öğrenir.
2Graf izomorfizmi işlemi ile graflar arasında bağlantı kurar.
3Bağlantılı grafların özelliklerini kavrar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Lisans seviyesindeki Matematik derslerinin temel kavramlarının bilinmesi.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Graflar ve onların düzlem figürleri, Alt graflar, Yollar ve devirler, İki parçalı graflar ve ağaçlar, Bağlantılılık sayıları, Euler grafları, Hamilton grafları, Eşleşmeler, Kenar renklendirmeleri, Ramsey Teorisi, Nokta renklendirmeleri, Düzlemsel graflar, Renklendirilmiş düzlemsel graflar
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Graflar ve onların düzlem figürleri
2Alt graflar
3Yollar ve devirler
4İki parçalı graflar ve ağaçlar
5Bağlantılılık sayıları
6Euler grafları
7ARA SINAV
8Hamilton grafları
9Eşleşmeler
10Kenar renklendirmeleri
11Ramsey Teorisi
12Nokta renklendirmeleri
13Düzlemsel graflar
14Renklendirilmiş düzlemsel graflar
15Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Harju T., Lecture Notes in Graph Theory, Department of Mathematics, University of Turku, 2002. Jonathan Gross, Jay Yellen, Graph thery and and its applications CRC pres,1998. Chartrand, G., Lesniak, L., Graphs and digraphs Chapman & Hall.,.1996.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Soru-Yanıt14342
Beyin Fırtınası14342
Makale Kritik Etme5210
Bireysel Çalışma14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)181
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ144444444444
ÖÇ244444444444
ÖÇ344444444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr