Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MAT-23-200ADİ DİFERANSİYEL DENKLEMLER - IISeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, Öğrencilerin Diferansiyel Denklem tanımaları, kararlık kavramını tanıma. Diferansiyel Denklemlerin uygulama alanların tanıtmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Elman Hazar
Öğrenme Çıktıları
1Bu dersin sonunda öğrenci konularla ilgili karşılaşabileceği problemlere çözüm önerileri üretebilecektir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Lisans seviyesinde Analiz, Lineer Cebir.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
1mertebeden lineer diferansiyel denklemlerin dönüştürülmesi ve çözümlerin Özelikleri(I mertebeden) Kuvet serisi yardımı ile diferansiyel denklemlerin integrallenmesi Hipergeometrik denklem Bessel denklemi Sınır değer problemleri Lineer homojen olmayan sistemler Normal ve simetrik formlar için sistem teorisinin genel soruları Birinçi yaklaşım için kararlılık koşulları Homojen lineer diferansiyel denklem sistemleri Sabit katsayılı lineer sistemler Diferansiyel denklemin çözümlerinin kararlığı Lyapunov fonksiyonu ile kararlığın araştırılması Faz düzlemi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
11mertebeden lineer diferansiyel denklemlerin dönüştürülmesi ve çözümlerin Özelikleri(I mertebeden)
2Kuvet serisi yardımı ile diferansiyel denklemlerin integrallenmesi
3Hipergeometrik denklem
4Bessel denklemi
5Sınır değer problemleri
6Lineer homojen olmayan sistemler
7Normal ve simetrik formlar için sistem teorisinin genel soruları
8Ara sınav
9Birinci yaklaşım için kararlılık koşulları
10Homojen lineer diferansiyel denklem sistemleri
11Sabit katsayılı lineer sistemler
12Diferansiyel denklemin çözümlerinin kararlığı
13Lyapunov fonksiyonu ile kararlığın araştırılması
14Faz düzlemi
15Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Diferansiyel Denklemler ve Çözümlü Problemler. Samoylenko A M…..Çevirehler:Doç.Dr Elman Hazar,şıl Arda,Elşad Aliyev.Sakarya 2013. Matematik Analiz Alıştırmalar ve Problemler Derlemesi.Demidoviç B….Çevirenler F.Akbulut-A.Çalışkan.Izmir 1992.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Beyin Fırtınası14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma15050
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma15050
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)187
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ155555555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr