Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MAT-23-101BULANIK KÜMELER VE UYGULAMALARISeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bulanık küme teorisi, karışık, karmaşık, belirsiz veya doğrusal olmayan sistemleri veya kolaylıkla klasik küme teorisi ya da olasılık teorisi ile çözülemeyen problemleri çözmede kullanılır. Bu derste bulanık küme teorisi ve bulanık mantığın temeli incelenir. Ayrıca bu ders, pek çok alanda bulanık kontrol ve bulanık karar verme gibi bulanık mantık uygulamalarını açıklar.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr.Öğr.Üyesi Gökçe Dilek KÜÇÜK
Öğrenme Çıktıları
1Alanında, lisans düzeyinde elde etmiş olduğu yeterlilikleri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilir, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2Alanında uluslararası düzeyde teori ve uygulamada yeterli bilgi birikimine sahip olur.
3Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda var olan problem sürecini çözümleme ve tasarlama becerisi kazanır.
4Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmasını yapabilme becerisi kazanır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Lisans seviyesindeki Matematik derslerinin temel kavramlarının bilinmesi.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bulanık Kümeler Temel Tanımlar Bulanık Ölçüler ve Bulanıklığın Ölçüleri Uzatma İlkesi ve Uygulamaları Bulanık İlişkiler ve Bulanık Grafikler Bulanık Analiz İmkan Teorisi, Olasılık Teorisi ve Bulanık Küme Teorisi Bulanık Mantık Bulanık Kümeler ve Uzman Sistemler Bulanık Kontrol Bulanık Veri Analizi Bulanık Ortamlarda Karar Verme
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bulanık Kümeler Temel Tanımlar
2Bulanık Kümeler Temel Tanımlar
3Bulanık Ölçüler ve Bulanıklığın Ölçüleri
4Uzatma İlkesi ve Uygulamaları
5Bulanık İlişkiler ve Bulanık Grafikler
6Bulanık Analiz
7İmkan Teorisi, Olasılık Teorisi ve Bulanık Küme Teorisi
8Ara sınav
9Bulanık Mantık
10Bulanık Kümeler ve Uzman Sistemler
11Bulanık Kontrol
12Bulanık Veri Analizi
13Bulanık Ortamlarda Karar Verme
14Bulanık Ortamlarda Karar Verme
15Yarıyıl Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Neuro-Fuzzy and Soft Computing: A Computational Approach to Learning and Machine Intelligence, by J.S.R. Jang, C.T. Sun, and E. Mizutani, Prentice Hall, 1996 2. Foundations on Neuro-Fuzzy Systems, D. Nauck, F. Klawonn, R. Kruse, Wiley, Chichester, 1997. 3. Fuzzy Logic with Engineering Applications by T.J. Ross, McGraw-Hill Book Company, 1995. 4. Fuzzy Control, K.M. Passino, S.Yurkovich, Addison-Wesley-Longman, 1998. 5. Neural Fuzzy Systems: A Neuro-Fuzzy Synergism., by Lin, (1996) , Prentice Hall. 6. Fuzzy Sets, Uncertainity, and Information by G.J. Klir and T.A. Folger, Prentice Hall, Inc.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı11010
Bütünleme Sınavı111
Derse Katılım14342
Problem Çözümü31030
Makale Kritik Etme31030
Bireysel Çalışma14456
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ155555555555
ÖÇ2555555 5555
ÖÇ355555555555
ÖÇ455555555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr