Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BMB-22-101 | SÜRDÜRÜLEBİLİR MÜHENDİSLİK | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Mühendislerin sürdürülebilirlik konusunda bilgilendirilmesini sağlamak ve mühendislik uygulamalarında endüstri- toplum-çevre etkileşimini dikkate alma bakış açısını kazandırmaktır. Temel yaklaşım teorik bilgilerin yanında örnek olaylar ile iş çevresinin deneyimlerinin tartışılacağı bir ortam da oluşturulması hedeflenmektedir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Sevtap TIRINK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sürdürülebilirlik ve endüstriyel ekolojiyi tanımlar. | 2 | Sürdürülebilir mühendislik tekniklerini uygular. | 3 | Üretim, tüketim, sürdürülebilirlik ve endüstriyel ekoloji arasındaki ilişkileri açıklar. | 4 | Çevresel ve sürdürülebilirlik konularını dikkate alan mühendislik problemlerini modeller ve çözer. | 5 | Mühendislik alanında sürdürülebilirlikle ilgili güncel literatürü takip eder. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Çevresel sürdürülebilirliğin göstergeleri, çeşitli işletme alanlarında en iyi yeşil endüstri uygulamaları, çevresel yönetim sistemleri, çevresel raporlama, Yaşam Döngüsü Değerlendirmesi (YDD), ekolojik ayak izi, karbon ayak izi, su ayak izi, emisyon ticareti ve bunun işletmeye etkileri ve sürdürülebilirliğin sosyal faktörlerini anlama; |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ekoloji ve sürdürülebilirliğe giriş | | | 2 | Sürdürülebilirliğin sayısallaştırılması ve ekoloji aktivitelerinin sürdürülebilirlik ile ilişkilendirilmesi | | | 3 | Mühendislikte sürdürülebilirlik kavramları | | | 4 | Ekolojinin teknoloji, risk ve sosyal boyutları | | | 5 | Sürdürülebilir mühendislik uygulamaları | | | 6 | Çevre ve sürdürülebilirlik için tasarım | | | 7 | Ara Sınav | | | 8 | Yaşam döngüsü değerlendirme | | | 9 | Yaşam döngüsü değerlendirme | | | 10 | Yaşam döngüsü değerlendirme-örnek uygulama | | | 11 | Sürdürülebilirlik için sistem analizi | | | 12 | Ekolojik ayak izinin fonksiyonları | | | 13 | Su ayak izi hesaplamaları ve raporlama | | | 14 | Karbon ayak izi hesaplamaları ve raporlama | | | 15 | Teknolojik sistemlerin sürdürülebilirliğe göre analizi | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1) T.E. Graedel and B.R. Allenby, Industrial Ecology and Sustainable Engineering 1st edition, Prentice Hall, 2010
2) Chang, N.B., “Systems Analysis for Sustainable Engineering: Theory and Applications”, McGraw-Hill, 2010.
3) Hendrickson, C., Lave, L., Matthews, H.S., “Environmental Life Cycle Assessment of Goods and Services: an Input-Output Approach”, RFF Press, Washington, D.C., 2006.
4) Makaleler |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 50 | Ev Ödevi | 10 | 50 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 50 | Proje Sunma | 1 | 50 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 5 | 1 | 5 |
Takım/Grup Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Proje Hazırlama | 1 | 19 | 19 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
Ev Ödevi | 10 | 2 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | 3 | | 5 | 4 | 4 | | | | | | | | ÖÇ2 | | 3 | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | 4 | | | | 5 | | | 4 | | | | | ÖÇ4 | | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | 5 | 5 | | | | | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|