Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BMB-22-114 | YEŞİL KİMYA | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
İnsan sağlığına zararı olmayan, çevre dostu kimyasal ürünlerin ve proseslerin geliştirilmesi, temel prensiplerinin kavratılması ve uygulamaları hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi böylece lisansüstü öğrencilerin yeni geliştirilen yöntemler hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Drt.Öğr.Üyesi Elif Duygu KAYA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kimyasal maddelerin zararları hakkında bilgi sahibi olur. | 2 | Yeşil kimyanın temel ilkelerini öğrenir | 3 | Daha güvenli kimyasal sentez tasarımları hakkında bilgi sahibi olur | 4 | Çalışmalarını insana ve çevreye daha az zarar verecek şekilde planlar |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
x |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
x |
Dersin İçeriği |
Gittikçe azalan doğal kaynakların kirletilmemesi, insan ve çevre sağlığının korunması amacıyla; çevre dostu ve ekonomik yöntemler kullanılarak kimyasal reaksiyonların yeniden ele alınması ve son yıllarda yeşil kimya alanında geliştirilen yöntemler hakkında bilgi sahibi olmaları hedeflenmektedir |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kimyasal tehlikelerin tanımlanması ve değerlendirilmesi | x | x | 2 | Kimyasal tehlike kaynakları | x | x | 3 | Kimyasallara maruz kalma ve çevre kiriliği | x | x | 4 | Yeşil kimyanın tanımlanması | x | x | 5 | Yeşil kimyanın temel prensipleri E faktör ve Atom verimliliğinin tanımlanması | x | x | 6 | Reaksiyon ortamı koşullarının optimizasyonunda dikkat edilmesi gereken unsurlar | x | x | 7 | Kimyasal ve biyokimyasal katalizin avantaj ve dezavantajları. | x | x | 8 | Daha yeşil ve güvenli kimyasal sentez tasarımı | x | x | 9 | Daha yeşil ve güvenli kimyasal üretim prosesler | x | x | 10 | İndirgenme ve yükseltgenme reaksiyonlarının yeşil kimya yönünden irdelenmesi. | x | x | 11 | Alternatif reaksiyon ortamlarının belirlenmesi ve çözücü seçimi. | x | x | 12 | Biyokatalizin yeşil kimya yönünden irdelenmesi, yeşil kimyaya katkıları ve yapılan çalışmalar. | x | x | 13 | Yenilenebilir hammadde kaynakları ve Biyoteknolojik prosesler kullanarak elde edilen ürünler | x | x | 14 | Yeşil kimya proseslerindeki son trendler hakkında bilgiler. | x | x |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Gonzales, J.C., Yeşil Kimya ve Mühendislik Pratik bir tasarım yaklaşımı. Nobel Akademik yayıncılık. Çeviri Editörü: Tunay Kontaş Aşkar.
Bilimsel yayınlar |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | x |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Gözlem | 3 | 3 | 9 |
Beyin Fırtınası | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|