Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BMB-22-113BİYOKİMYASL ANALİZLERDE KULLANILAN ÇÖZELTİLER VE HAZIRLANMALARISeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu derste, çözelti hazırlanmasının temel prensiplerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr.Öğr.Üyesi Ayşe TÜRKHAN
Öğrenme Çıktıları
1Çözelti kavranımı tanımlar ve hesaplamalarını yapar.
2Çözelti hazırlar.
3Laboratuvar kurallarını bilir.
4Biyokimyasal çözelti hazırlama hakkında bilgi sahibidir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
-
Dersin İçeriği
Çözelti, çözelti çeşitleri, yüzde (%) çözelti hazırlama, molar çözelti hesaplamaları molar çözelti hazırlama aşamaları öğrenmek.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Çözünme, Çözelti çeşitleri, Çözeltinin özellikleri--
2Derişim (konsantrasyon) ve Çeşitleri--
3Çözelti Hazırlarken Dikkat Edilecek Noktalar, Çözeltileri Muhafaza Etme--
4Kütlece Yüzde Çözeltiler--
5Hacimce yüzde çözeltiler--
6Hacimce-Kütlece Yüzde çözeltiler--
7Hacimce-Kütlece Yüzde çözeltiler--
8Molar Çözelti Hazırlama Tanımı--
9Molar Çözelti Hesaplamaları--
10Molar Çözelti Hesaplamaları--
11Molar Çözelti Hesaplamaları--
12Molar Çözelti Hazırlama Aşamaları--
13Molar Çözelti Hazırlama Aşamaları--
14Tampon çözelti hazırlama--
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Genel Kimya İlkeler ve Modern Uygulamalar I ve II: Petrucci, Harwood, Herring.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
-
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav133
Final Sınavı133
Laboratuvar6636
Deney6530
Bireysel Çalışma14570
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)182
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ14     3     4
ÖÇ24     4     4
ÖÇ34     4     4
ÖÇ45     4     4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr