Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BMB-23-105ATIKSULARIN ARITILMASI VE YENİDEN KULLANILMASISeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Atıksuların arıtılıp yeniden kullanımına ilişkin temel kavramları anlama ve gerekli bilgilerin kazandırılması.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Züleyha REÇBER
Öğrenme Çıktıları
1Atıksuların genel özelliği hakkında değerlendirme yapabilme
2Atıksu arıtma proseslerini tanımlar
3Yeniden kullanım için gerekli arıtma işlemlerini tartışabilir
4En uygun yeniden kullanım stratejini belirler
5Sağlık riski ve yasal gereklilikleri değerlendiriri
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Suyun tanımı ve önemi, atıksuyun geri kazanımın gerekliliği, tekrar kullanım sistemlerinin planlanmasındaki teknik hususlar, tekrar kullanım potansiyeli ve mevcut teknolojilerin değerlendirilmesi, kentsel kullanım, endüstriyel kullanım, tarımsal kullanım, diğer kullanım alanları (golf sahası sulama, balıkçılık, yangın söndürme, suni kar üretimi, vb.), gri su kullanımı, yeraltı suyunun beslenmesi, sağlık riski, dezenfeksiyon, yasal mevzuat (EPA, AB, Türkiye, WHO)
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Suyun Tanımı ve Suyun Önemi
2Dünya´da ve Türkiye´de Suyun Durumu
3Atıksuyun Geri Kazanımının Gerekliliği
4Tekrar Kullanım Sistemlerinin Planlanmasındaki Teknik Hususlar
5Tekrar Kullanım Potansiyeli ve Mevcut Teknolojilerin Değerlendirilmesi
6Kentsel Kullanım
7Endüstriyel Kullanım
8Ara Sınav
9Tarımsal Kullanım
10Diğer Kullanım Alanları (golf sahası sulama, balıkçılık, yangın söndürme, suni kar üretimi, vb.)
11Gri Su Kullanımı
12Yeraltı Suyunun Beslenmesi
13Sağlık Riski, Dezenfeksiyon
14Yasal Mevzuat (EPA, AB, Türkiye, WHO)
15Atıksu Arıtma Tesisleri Hakkında Genel Bilgiler
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Guidelines for water reuse: Manual. US EPA. 2. Wastewater Engineering-Treatment, Disposal and Reuse, Tchobanoglous, G., F. Burton, HD. Stensel. 3. Water Recycling and Resource Recovery in Industry Water Recycling and Resource Recovery in Industry, Lens P., Pol L.H., Wilderer P., Asano T. 4. İlgili araştırma makaleleri
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav115
Tartışma15
Beyin Fırtınası120
Makale Yazma110
Bireysel Çalışma120
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma130
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı150
Final Sınavı için Bireysel Çalışma150
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Uygulama/Pratik6318
Tartışma7214
Beyin Fırtınası7214
Makale Yazma7321
Bireysel Çalışma10220
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11616
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
Ev Ödevi7214
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)182
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ15555555555555
ÖÇ25555555555555
ÖÇ35555555555555
ÖÇ45555555555555
ÖÇ55555555555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr