Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BMB-23-136 | GEN BİYOKİMYASI | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Gen Biyokimyası, genin, biyokimyasal bir bakış açısıyla tüm yönleriyle irdelenmesini amaçlar. Genomdaki genler, kromozomlardaki paketlenmeleri transkripsiyondan translasyona kadar gen ekspresyon prosesi, genin yeniden yapımı ve korunumu konularında kapsamlı bilgi edinilmesi sağlanır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Namık KILINÇ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | -Bilginin yeniden yapılanması proseslerini anlama kazancı
-Kromozom organizasyonunu ve moleküler yapısını tartışabilmek.
-Postranslasyonal işlemleri tartışabilme
-Nükleotid metabolizması ve genler arasında ilişki kurabilmek ve bu ilişkiyi anlayabilmek |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Nükleotid Metabolizması:Pürin nükleotidlerinin biyosentezi ve yıkımı | yok | yok | 2 | Nükleotid Metabolizması:Pürin nükleotidlerinin biyosentezi ve yıkımı | yok | yok | 3 | Nükleik asitlerin temel özellikleri | yok | yok | 4 | DNA ve RNA’nın yapısı | yok | yok | 5 | Kromozom organizasyonu ve moleküler yapısı | yok | yok | 6 | Bilginin yeniden yapılanması: DNA metilasyonu,restrüksiyon ve modifikasyon | yok | yok | 7 | Bilginin yeniden yapılanması: Mutasyonlar ve DNA onarımı | yok | yok | 8 | Bilginin yeniden yapılanması:Rekombinasyon, gen yeniden düzenlenmesi, gen amplifikasyonu | yok | yok | 9 | DNA replikasyonu | yok | yok | 10 | Gen transkripsiyonu ve RNA modifikasyonu | yok | yok | 11 | mRNA’nın translasyonu | yok | yok | 12 | Bakteri ve bakteriofajlarda gen regülasyonu, Ökaryotlarda gen regülasyonu | yok | yok | 13 | Gen regülasyonunda sinyaller | yok | yok | 14 | Posttranslasyonal işlemler | yok | yok |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
-B. Lewin, “Genes IX”, Jones ve Bartlett Publishers, (2007).
-R. J. Brooker “Genetics”, Benjamin Cummings, (1999). |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Beyin Fırtınası | 7 | 2 | 14 |
Makale Yazma | 2 | 5 | 10 |
Makale Kritik Etme | 14 | 3 | 42 |
Ev Ödevi | 7 | 2 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|