Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BMBG-113 | ANALİTİK KİMYADA AYIRMA YÖNTEMLERİ | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Kimyasal analizdeki ayırma yöntemlerinin önemini açıklamak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Servet AŞKIN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1-Ayırma yöntemlerinin temel kavram ve özelliklerini anlayabilme
2-Ayırma yöntemlerinin önemini kavrayabilme
3- Kromatografik yöntemleri tanıma ve uygulama alanlarını kavrayabilme
4- Girişim sorunu ile karşılaşıldığında uygun ayırma yöntemini seçebilme
5- Kullanılan yöntemlerin avantaj ve dezavantajlarını irdeleyebilme ve karşılaştırabilme
6- Bireysel ve grup çalışması yapabilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Araştırma |
Dersin İçeriği |
Ayırma yöntemlerinin önemini, geri kazanımı, zenginleştirme faktörünü anlayabilmeli
Seçimli çöktürmeye dayalı ayırma. Seçimli buharlaştırmaya dayalı ayırma
Ekstraksiyon, sıvı ekstraksiyonunun teoriği
Katı faz ekstraksiyonu (SPE). Süperkritik sıvı ekstraksiyonu (SFE)
Kromatografi: kromatografik ayırmanın temel ilkeleri, kromatografik yöntemlerin sınıflandırılması |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ayırma yöntemlerinin önemini, geri kazanımı, zenginleştirme faktörünü anlayabilmeli | YOK | YOK |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Hermann, J. A., (1961), Separation methods in analytical chemistry , New York, Interscience.
Miller, J. M., (1975), Separation methods in chemical analysis , New York, Wiley.
Rouessac, F., Rouessac, A., (2000), Chemical analysis: Modern Instrumentation, methods and techniques , John Wiley and Sons.
Skoog, D. A, Holler,H. J.,Nieman, T. A. (1998)Principles of InstrumentalAnalysis Cazes, J., Scott, R.P.W.,(2002) Chromatography Theory, Marcel Dekker, |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 80 | Seminer | 1 | 20 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 3 | 10 | 30 |
Final Sınavı | 3 | 10 | 30 |
Seminer | 8 | 15 | 120 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|