Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BMB-23-152İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ Seçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu ders İnsan Bilgisayar Etkileşimi (İBE) alanına genel bir bakış sunarak, alanın kuramsal ve ilgilendiği araştırma konularını ele almayı amaçlamaktadır. Kullanıcı merkezli tasarım konusunda bir farkındalık oluşturmak bu dersin bir diğer amacıdır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Halil KAYADUMAN
Öğrenme Çıktıları
11. İnsan Bilgisayar Etkileşimi alanının temel kavramlarını ifade edebilecek. 2. Kullanıcı arayüzlerinin tasarımı ve uygulamaları sürecinde ki kurumsal ve pratik konuların farkında olabilecek. 3. Görsel tasarım ilkelerinin farkında olabilecek. 4. Farklı kullanılabilirlik testlerinin özelliklerini sıralayabilecek. 5. Kullanılabilirlik testlerinin bir birinden ayırt edebilecek. 6. Kullanılabilirlik problemlerini tespit edip bunlara yönelik çözüm önerileri sunabilecek. 7. İnsan Bilgisayar Etkileşimi konusunda yapılan temel araştırma konularına aşina olacak. 8. Uzman, model ve kullanıcı temelli kullanılabilirlik testleri yapabilecek.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İBE’ ye Giriş, Ara yüzden Etkileşime, İnsan boyutu İBE-Bilgisayar Boyutu ve Etkileşim Boyutu İyi bir ara yüz tasarımı nasıl olmalıdır? Kullanılabilirlik, Tanımı, Temelleri, İlkeleri Kullanılabilirlik Değerlendirme Yöntemlerine Genel Bakış Standartlar ve Rehberler Uzman Temelli Değerlendirme Yöntemi Kullanıcı Katılımlı Değerlendirme Yöntemi Model Temelli Yaklaşım Kullanılabilirlik çalışma örnekleri Kullanıcı merkezli tasarım Bitirme Projeleri Çalışmaları Bitirme Projeleri Çalışmaları Bitirme Projeleri Çalışmaları Bitirme Projeleri Sunumları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Cooper, A., Reimann, R., Cronin, D., & Noessel, C. (2014). About Face: The Essentials of Interaction Design (4th Edition): John Wiley & Sons. 2. Çağıltay, K. (2011). İnsan Bilgisayar Etkileşimi ve Kullanılabilirlik Mühendisliği: Teoriden Pratiğe. ODTÜ Yayınları. 3. Dix A, Finlay J, Abowd G & Beale R, (2004). Human-Computer Interaction, 3rd Edition. Prentice Hall. 4. Norman DA, The Design of Everyday Things, Basic Books.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav150
Ev Ödevi150
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı110
Rapor110
Makale Yazma180
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Makale Yazma12222
Rapor111
Ev Ödevi155
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)30
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ1             
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr