Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BMB-23-149İLERİ ÇEVRE KİMYASISeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Çevre bilincini oluşturmak Atıkların içeriğini öğretme, tanıma ve ayırma yapabilme Su ve atıksuda kalitatif ve kantitatif analiz metotları hakkında bilgi edinme
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Züleyha BİNGÜL
Öğrenme Çıktıları
1Kirlilik ve kirlilik paremetrelerini öğrenme
2Atıkların özelliklerini ve reaksiyon mekanizmasını bilme
3Su ve atıksuda kalitatif ve kantitatif analiz yapabilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Su ve atıksu arıtımında kullanılan süreçlerin kimyasını öğretme Su ve atıksu arıtımında karşılaşılan organik ve inorganik kirleticilerin kimyasal yapıları ve reaksiyonları öğrenme
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Çevre mühendisliğinde gerekli temel kimyasal kavram ve hesaplamalar, suyun kimyasal ve fiziksel özellikleri, Numune alma, saklama, ayırma ve saflaştırma yöntemleri
2Organik kimya, çevre mühendisliği uygulamalarında önemli organik bileşiklerin ve reaksiyonlarının tanımlanması
3pH ve iletkenlik, alkalinite ve asidite
4Sertlik ve klorürlerin önemi ve analiz yöntemleri
5Renk ve bulanıklık önemi ve analizi
6Yağ ve gres, uçucu yağ asitleri, metan oluşumu
7Ara sınav
8Çözünmüş oksijen ve biyolojik oksijen ihtiyacı
9Kimyasal oksijen ihtiyacı, kükürt döngüsü ve sülfat
10Doğada azot döngüsü, azot formlarının bulunuşu ve zamanla değişimi, TKN, nitrit, nitrat, amonyak azotlarının belirlenmesi
11Demir ve manganın önemi ve giderimi
12Radyoaktif maddeler ve tepkimeleri
13Yükseltgenme ve indirgenme tepkimeleri
14Klor kimyası
15Sunumlar ve değerlendirme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Fundamentals of Environmental Chemistry, Manahan, Stanley E.,Boca Raton: CRC Press LLC,2001 2. Elements of environmental chemistry,Ronald A. Hites,A JOHN WILEY & SONS, INC., PUBLICATION,2007 3. Environmental Chemistry, Colin Baird, Michael Cann, W. H. Freeman, 3 edition, 2004. 4. İlgili araştırma makaleleri
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav115
Tartışma15
Beyin Fırtınası120
Makale Kritik Etme110
Bireysel Çalışma120
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma130
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı150
Final Sınavı için Bireysel Çalışma150
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Uygulama/Pratik5315
Tartışma7214
Beyin Fırtınası7214
Makale Kritik Etme7321
Bireysel Çalışma10220
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11616
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
Ev Ödevi7214
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)179
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ1             
ÖÇ2             
ÖÇ3             
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr