Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BMB-23-149 | İLERİ ÇEVRE KİMYASI | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Çevre bilincini oluşturmak
Atıkların içeriğini öğretme, tanıma ve ayırma yapabilme
Su ve atıksuda kalitatif ve kantitatif analiz metotları hakkında bilgi edinme
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Züleyha BİNGÜL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kirlilik ve kirlilik paremetrelerini öğrenme
| 2 | Atıkların özelliklerini ve reaksiyon mekanizmasını bilme | 3 | Su ve atıksuda kalitatif ve kantitatif analiz yapabilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Su ve atıksu arıtımında kullanılan süreçlerin kimyasını öğretme
Su ve atıksu arıtımında karşılaşılan organik ve inorganik kirleticilerin kimyasal yapıları ve reaksiyonları öğrenme
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Çevre mühendisliğinde gerekli temel kimyasal kavram ve hesaplamalar, suyun kimyasal ve fiziksel özellikleri, Numune alma, saklama, ayırma ve saflaştırma yöntemleri | | | 2 | Organik kimya, çevre mühendisliği uygulamalarında önemli organik bileşiklerin ve reaksiyonlarının tanımlanması | | | 3 | pH ve iletkenlik, alkalinite ve asidite | | | 4 | Sertlik ve klorürlerin önemi ve analiz yöntemleri | | | 5 | Renk ve bulanıklık önemi ve analizi | | | 6 | Yağ ve gres, uçucu yağ asitleri, metan oluşumu | | | 7 | Ara sınav | | | 8 | Çözünmüş oksijen ve biyolojik oksijen ihtiyacı | | | 9 | Kimyasal oksijen ihtiyacı, kükürt döngüsü ve sülfat | | | 10 | Doğada azot döngüsü, azot formlarının bulunuşu ve zamanla değişimi, TKN, nitrit, nitrat, amonyak azotlarının belirlenmesi | | | 11 | Demir ve manganın önemi ve giderimi | | | 12 | Radyoaktif maddeler ve tepkimeleri | | | 13 | Yükseltgenme ve indirgenme tepkimeleri | | | 14 | Klor kimyası | | | 15 | Sunumlar ve değerlendirme | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Fundamentals of Environmental Chemistry, Manahan, Stanley E.,Boca Raton: CRC Press LLC,2001
2. Elements of environmental chemistry,Ronald A. Hites,A JOHN WILEY & SONS, INC., PUBLICATION,2007
3. Environmental Chemistry, Colin Baird, Michael Cann, W. H. Freeman, 3 edition, 2004.
4. İlgili araştırma makaleleri
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 15 | Tartışma | 1 | 5 | Beyin Fırtınası | 1 | 20 | Makale Kritik Etme | 1 | 10 | Bireysel Çalışma | 1 | 20 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 50 | Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 50 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 5 | 3 | 15 |
Tartışma | 7 | 2 | 14 |
Beyin Fırtınası | 7 | 2 | 14 |
Makale Kritik Etme | 7 | 3 | 21 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 16 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ev Ödevi | 7 | 2 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|