Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BMB-23-162 | ORGANİK BOYAR MADDE KİMYASI | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı organik boyalar hakkında genel bir bilgi vermek ve bazı organik boyar maddelerin sentez mekanizmalarını detaylı bir şekilde incelemektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç.Dr. Zeynep Şilan TURHAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Boya ve boyarmaddelerle ilgili genel bilgi sahibi olur | 2 | Boyaların tarihçesini analiz eder. | 3 | Organik boyaların genel özelliklerinin tartışır. | 4 | Organik boyar maddelerin sentezi yapar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Birçok alanda yer alan boyarmaddeler hakkında bilgi sahibi olmak |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Renk ve Işık | | | 2 | Absorbsiyon Yasaları ve Absorbsiyon Eğrileri | | | 3 | Boyarmaddelerin Sınıflandırılması ve Genel Özellikleri | | | 4 | Azo boyarmaddelerin elde edilmesi | | | 5 | Azo Boyar Maddeleri-Sınıflandırılması, Özellikleri ve sentez mekanizmaları | | | 6 | Azo Boyar Maddeleri-Sınıflandırılması, Özellikleri ve sentez mekanizmaları | | | 7 | Azo Boyar Maddeleri Uygulama Alanları | | | 8 | Azo Boyar Maddeleri Uygulama Alanları | | | 9 | Nitro ve Nitrozo Boyarmaddeleri- Sınıflandırılması, Özellikleri ve sentez mekanizmaları | | | 10 | Polimetin Boyarmaddeleri- Sınıflandırılması, Özellikleri ve sentez mekanizmaları | | | 11 | Arilmetin Boyarmaddeleri- Sınıflandırılması, Özellikleri ve sentez mekanizmaları | | | 12 | Aza[18] Annulen Boyarmaddeleri- Sınıflandırılması, Özellikleri ve sentez mekanizmaları | | | 13 | Karbonil boyarmaddeleri- Sınıflandırılması, Özellikleri ve sentez mekanizmaları | | | 14 | Kükürt Boyarmaddeleri- Sınıflandırılması, Özellikleri ve sentez mekanizmaları | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Lubs, Herbert August, The chemistry of synthetic dyes and pigments. Amerikan Neriyat, New York, 1955. 2. Lang, Arnold R., Dyes and Pigments: New Research, NovaScience Publishers, 2008.
2. Boyarmadde kimyası / İnci Başer, Yusuf İnanıcı. Marmara Üniversitesi yayın no. 482. Teknik Eğitim Fakültesi yayın no. 2 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 50 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 50 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 50 | Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 50 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı | 1 | 7 | 7 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Problem Çözümü | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Sözlü Sınav | 14 | 1 | 14 |
Ev Ödevi | 7 | 2 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|