Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BMB-23-162ORGANİK BOYAR MADDE KİMYASI Seçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı organik boyalar hakkında genel bir bilgi vermek ve bazı organik boyar maddelerin sentez mekanizmalarını detaylı bir şekilde incelemektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç.Dr. Zeynep Şilan TURHAN
Öğrenme Çıktıları
1Boya ve boyarmaddelerle ilgili genel bilgi sahibi olur
2Boyaların tarihçesini analiz eder.
3Organik boyaların genel özelliklerinin tartışır.
4Organik boyar maddelerin sentezi yapar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Birçok alanda yer alan boyarmaddeler hakkında bilgi sahibi olmak
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Renk ve Işık
2Absorbsiyon Yasaları ve Absorbsiyon Eğrileri
3Boyarmaddelerin Sınıflandırılması ve Genel Özellikleri
4Azo boyarmaddelerin elde edilmesi
5Azo Boyar Maddeleri-Sınıflandırılması, Özellikleri ve sentez mekanizmaları
6Azo Boyar Maddeleri-Sınıflandırılması, Özellikleri ve sentez mekanizmaları
7Azo Boyar Maddeleri Uygulama Alanları
8Azo Boyar Maddeleri Uygulama Alanları
9Nitro ve Nitrozo Boyarmaddeleri- Sınıflandırılması, Özellikleri ve sentez mekanizmaları
10Polimetin Boyarmaddeleri- Sınıflandırılması, Özellikleri ve sentez mekanizmaları
11Arilmetin Boyarmaddeleri- Sınıflandırılması, Özellikleri ve sentez mekanizmaları
12Aza[18] Annulen Boyarmaddeleri- Sınıflandırılması, Özellikleri ve sentez mekanizmaları
13Karbonil boyarmaddeleri- Sınıflandırılması, Özellikleri ve sentez mekanizmaları
14Kükürt Boyarmaddeleri- Sınıflandırılması, Özellikleri ve sentez mekanizmaları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Lubs, Herbert August, The chemistry of synthetic dyes and pigments. Amerikan Neriyat, New York, 1955. 2. Lang, Arnold R., Dyes and Pigments: New Research, NovaScience Publishers, 2008. 2. Boyarmadde kimyası / İnci Başer, Yusuf İnanıcı. Marmara Üniversitesi yayın no. 482. Teknik Eğitim Fakültesi yayın no. 2
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav150
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma150
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı150
Final Sınavı için Bireysel Çalışma150
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav177
Final Sınavı177
Derse Katılım14114
Problem Çözümü14342
Soru-Yanıt14342
Bireysel Çalışma14114
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma7214
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma177
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma177
Sözlü Sınav14114
Ev Ödevi7214
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)182
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ13444335445555
ÖÇ23444435445555
ÖÇ33444435445555
ÖÇ43444333445555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr