Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BMB-23-142 | HETEROSİKLİK KİMYA | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin temel amacı, heterohalkalı bileşiklerin kimyası hakkında öğrenciye temel bilgi kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç.Dr. Zeynep Şilan TURHAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Heterohalkalı bileşikleri tanır. | 2 | Heterohalkalı bileşiklerin kimyasal özellikleri ve reaksiyonları konusunda bilgiler kazanır. | 3 | Heterohalkalı bileşikler tasarlar. | 4 | Heterohalkalı bileşiklerin hesapsal çalışmalarını yapar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Heterohalkalı bileşiklerin kimyasal özellikleri, bunların isimlendirilme kuralları, sentezleri ve kimyasal reaksiyonlarının incelenmesi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Heterosiklik bileşiklerin adlandırılması | | | 2 | Aromatik ve aromatik olmayan heterosiklik bileşiklerin yapıları | | | 3 | Heterosiklik kimyada genel reaksiyon tipleri | | | 4 | Piridinin özellikleri ve reaksiyonları | | | 5 | Diazinlerin özellikleri ve reaksiyonları | | | 6 | Kinolin ve izokinolin bileşiklerinin özellikleri ve reaksiyonları | | | 7 | Pirilyumlar, Benzopirilyumlar, Pironlar ve Benzopironlar | | | 8 | Piroller | | | 9 | İndoller | | | 10 | Furan ve Tiyofenler | | | 11 | 1,2-Azoller ve 1,3-Azoller | | | 12 | Pürinler | | | 13 | İkiden fazla heteroaton içeren heterosiklikler | | | 14 | İkiden fazla heteroaton içeren heterosiklikler | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. “Heterocyclic Chemistry”, Thomas L Gilchrist, Addison Wesley Logman Ltd: Third Edition 1997.
2.”Heterocyclic Chemistry”, M .Sainsbury, Cambridge: Royal Society of Chemistry Publishing 2001.
3.”Handbook of Heterocyclic Chemistry”, Alan R. Katrizky. Pergamon Press Ltd. 1986.
4.”Aromatic Heterocyclic Chemistry”, D.T.Davies. Oxford University Press. Antony Rowe Ltd. Chippenham, Wiltshire 1992.
5.”The Structure and Reactions of Heterocyclic Compounds”, M.H. Palmer, London: William Clowes and Sons, Lmtd. 1967. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 50 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 50 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 50 | Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 50 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı | 1 | 7 | 7 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Problem Çözümü | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Sözlü Sınav | 14 | 1 | 14 |
Ev Ödevi | 7 | 2 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|