|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BMB-23-140 | HESAPSAL ORGANİK KİMYA | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Öğrencilere hesaplamalı kimyanın temel kavramları hakkında temel bilgi kazandırmak. Kimyanın çeşitli alanlarındaki güncel araştırmalarda sıkça kullanılan hesapsal kimya yöntemlerini tanıtmak, bilgisayar başında bir fiil molekül modelleme uygulamaları yaptırarak bu yöntemlerin çeşitli amaçlar için nasıl kullanılabileceğini öğretmek. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç.Dr. Zeynep Şilan TURHAN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Hesapsal kimyayı kullanır | 2 | Moleküller için uygun geometriyi bulur | 3 | Farklı ortamlardaki reaksiyonların sonuçlarını yorumlar | 4 | Yapı malzemesi tasarlar (optik, manyetik, termodinamik iletkenlik; mekanik, tribolojik ve katalitik özellikler;adsorplama |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Hesaplamalı Kimya nedir? Genel Hatları: hesaplamalı kimya ile yapılabilecekler, hesaplamalı kimya araçları, hesaplamalı kimya felsefesi; Potansiyel Enerji Yüzey Kavramı: Sabit noktalar, Born-Oppenheimer yaklaşımı, Geometri optimizasyonu, sabit noktalar ve normal mod titreşimler, Simetri; Moleküler Mekanik: MM’nin temel ilkeleri, MM’nin kullanım örnekleri, MM ile hesaplanan geometriler, MM ile hesaplanan frekanslar, MM’nin Güçlü ve zayıf yönlerini; Kuantum Giriş Mekaniği Hesaplamalı Kimyada kuantum mekaniğine giriş (Schrödinger denklemi), Hückel Yöntemi ile kimya için Schrödinger denkleminin uygulamaları, Genişletilmiş Hückel yöntemi | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Hesapsal yöntemlere giriş, kuantum kimya hesaplamaları | | | 2 | Ab initio MO yöntemleri, HF ve UHF modelleri, SCF metodu | | | 3 | Yarı-ampirik yöntemler, DFT yöntemleri | | | 4 | Paket programların tanıtımı (MOPAC, SPARTAN, GAUSSIAN), programlara nasıl input hazırlanır | | | 5 | Z-matris inputu hazırlama, geometri optimizasyonu ve enerji minimizasyonu uygulamaları | | | 6 | Konformasyonel ve stereoelektronik etkiler (Gauche etkisi, anomerik etki, bağsız etkileşimler, vs. | | | 7 | Konformasyonel ve stereoelektronik etkiler (Gauche etkisi, anomerik etki, bağsız etkileşimler, vs.) | | | 8 | UYGULAMA 1: Sübstitüe siklohekzanların konformasyonel analizi
UYGULAMA 2: Bütanın konformasyonel analiz | | | 9 | Potansiyel enerji yüzeyleri, yerel ve global minimumlar, geçiş konumları, frekans hesapları | | | 10 | UYGULAMA 3: 1,2-Etandiol'ün potansiyel enerji yüzeyi | | | 11 | Reaksiyon termokimyası, reaktiflik ve seçicilik; Kinetik ve termodinamik kontrol, Hammond postülatı | | | 12 | UYGULAMA 4: Olefinlerde hidroborasyonun bölge seçiciliği | | | 13 | UYGULAMA 5: Etilene singlet diflorokarben katılması | | | 14 | UYGULAMA 6: Seminer sunumu | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. Hesapsal Organik Kimya Ders Notları, Safiye Erdem, 2006 http://posta.marmara.edu.tr/~erdem/fbe/ders_notlari/Hesapsal_Organik_Kimya.pdf
2. ClarkT.(1985), A handbook of computational chemistry, New York Wiley.
3. March, J., Advanced Organic Chemistry,Reactions, Mechanisms and Structures, John Wiley & Sons | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 50 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 50 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 50 | Seminer | 1 | 25 | Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 25 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 | Final Sınavı | 1 | 7 | 7 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Uygulama/Pratik | 6 | 3 | 18 | Soru-Yanıt | 14 | 3 | 42 | Gözlem | 14 | 1 | 14 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 | Ev Ödevi | 6 | 2 | 12 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|