Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BMB-23-163ORGANİK KİMYADA TEORİK YÖNTEMLERSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Ab initio hesaplamalar: ab initio yönteminin temel ilkeleri, Dayanak setleri, Post-HF hesapları (elektron korelasyonu), ab initio yönteminin uygulamaları, ab initio hesaplamalarının güçlü ve zayıf yönlerini öğrenmek ve uygulamak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç.Dr. Zeynep Şilan TURHAN
Öğrenme Çıktıları
1Moleküllerin ve tepkimelerin anlaşılmasında faydalı olabilecek kavramları tanır.
2Moleküllerin ve tepkimelerin anlaşılmasında faydalı olabilecek teorileri tanır.
3Ab initio hesaplamalar ve uygulama alanları öğrenilir.
4Çalışma alanına uygun metot seçer.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Ab initio hesaplamalar: ab initio yönteminin temel ilkeleri, Dayanak setleri, Post-HF hesapları (elektron korelasyonu), ab initio yönteminin uygulamaları, ab initio hesaplamalarının güçlü ve zayıf yönlerini öğrenmek ve uygulamak
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Molekül Orbital Teorisi (Schrödinger denklemi, LCAO yöntemi)
2Elektronik Yapı Metotları
3Born-Oppenheimer Yaklasımı
4Hesapsal Yöntemler ; SCF metodu ve Temel set yaklasımı
5Hesapsal Yöntemler ;Ab-initio MO yöntemleri
6Chemoffice paket program kullanımı (organik molekül çizimi)
7Gaussian paket program kullanımı (veri hazırlama ve hesaplama)
8Ab-initio hesapların kullanımı
9Moleküllerin geometri optimizasyonu
10Enerji minimizasyonu ve kararlılığı
11Ab-initio hesapların gaz fazında yapılması ve yorumlanması
12Ab-initio hesapların sıvı fazında yapılması ve yorumlanması
13ÖDEV ÇALIŞMASI 1
14ÖDEV ÇALIŞMASI 2
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Ogretir C, Csizmadia I.G.(1991), Computational advances in Organic Chemistry-molecular structure and reactivity, Kuwer Academic. 2. ClarkT.(1985), A handbook of computational chemistry, New York Wiley. 3. Cramer C.J. (2004), Essentials of computational Chemistry: theories and models, Wiley
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav150
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma150
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı150
Final Sınavı için Bireysel Çalışma150
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav177
Final Sınavı177
Derse Katılım14114
Uygulama/Pratik224
Problem Çözümü14342
Soru-Yanıt14342
Bireysel Çalışma14228
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma236
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma177
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma177
Ev Ödevi7321
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)185
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ14434345555555
ÖÇ2             
ÖÇ33334345555555
ÖÇ4             
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr