Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BMB-23-163 | ORGANİK KİMYADA TEORİK YÖNTEMLER | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Ab initio hesaplamalar: ab initio yönteminin temel ilkeleri, Dayanak setleri, Post-HF hesapları (elektron korelasyonu), ab initio yönteminin uygulamaları, ab initio hesaplamalarının güçlü ve zayıf yönlerini öğrenmek ve uygulamak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç.Dr. Zeynep Şilan TURHAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Moleküllerin ve tepkimelerin anlaşılmasında faydalı olabilecek kavramları tanır. | 2 | Moleküllerin ve tepkimelerin anlaşılmasında faydalı olabilecek teorileri tanır. | 3 | Ab initio hesaplamalar ve uygulama alanları öğrenilir. | 4 | Çalışma alanına uygun metot seçer. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Ab initio hesaplamalar: ab initio yönteminin temel ilkeleri, Dayanak setleri, Post-HF hesapları (elektron korelasyonu), ab initio yönteminin uygulamaları, ab initio hesaplamalarının güçlü ve zayıf yönlerini öğrenmek ve uygulamak |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Molekül Orbital Teorisi (Schrödinger denklemi, LCAO yöntemi) | | | 2 | Elektronik Yapı Metotları | | | 3 | Born-Oppenheimer Yaklasımı | | | 4 | Hesapsal Yöntemler ; SCF metodu ve Temel set yaklasımı | | | 5 | Hesapsal Yöntemler ;Ab-initio MO yöntemleri | | | 6 | Chemoffice paket program kullanımı (organik molekül çizimi) | | | 7 | Gaussian paket program kullanımı (veri hazırlama ve hesaplama) | | | 8 | Ab-initio hesapların kullanımı | | | 9 | Moleküllerin geometri optimizasyonu | | | 10 | Enerji minimizasyonu ve kararlılığı | | | 11 | Ab-initio hesapların gaz fazında yapılması ve yorumlanması | | | 12 | Ab-initio hesapların sıvı fazında yapılması ve yorumlanması | | | 13 | ÖDEV ÇALIŞMASI 1 | | | 14 | ÖDEV ÇALIŞMASI 2 | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Ogretir C, Csizmadia I.G.(1991), Computational advances in Organic Chemistry-molecular structure and reactivity, Kuwer Academic.
2. ClarkT.(1985), A handbook of computational chemistry, New York Wiley.
3. Cramer C.J. (2004), Essentials of computational Chemistry: theories and models, Wiley |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 50 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 50 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 50 | Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 50 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı | 1 | 7 | 7 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Uygulama/Pratik | 2 | 2 | 4 |
Problem Çözümü | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Ev Ödevi | 7 | 3 | 21 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|