|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TRH-23-100 | 12. VE 15. YÜZYIL ORTA ASYA TÜRK TARİHİ | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Moğol Tarihi’nin dünya tarihindeki yeri ve neden olduğu değişiklikleri örnekleri ile beraber incelemektir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğretim Üyesi Türkan ARIK | Öğrenme Çıktıları | 1 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir. | 2 | Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir. | 3 | Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır. | 4 | Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir | 5 | Arşiv, kütüphane ve dokümantasyon bilgisine sahip olacaklardır. Ayrıca bu kaynakların orijinalliğine uygun bir biçimde değerlendirilerek akademik camianın bilgisine ve hizmetine sunacaklardır. | 6 | Dinleyici önünde Türk Moğol İmparatorluğu hakkında genel bilgiler sunabilirler. | 7 | Hindistan’da büyük bir medeniyet tesis etmiş olan Moğolların faaliyetleri, kurmuş oldukları devletin siyasi ve askeri teşkilatı hakkında bilgi sahibi olur. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Moğol İmparatorluğu’nun genel özellikleri anlatılarak,
Moğol İmparatorluğu’nun coğrafyası, Proto-Moğollar, Moğol hayat tarzı, Temuçin'in çocukluğu, Çingiz Han seçilmesi ve fetih siyasetleri. Ögeday, Güyük ve Möngke dönemleri ayrıntılı olarak ele alınacaktır.
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Türk-Moğol İmparatorluğu Tarihinin kaynakları. | okuma, anlatım, tartışma | | 2 | Proto-Moğollar | okuma, anlatım, tartışma | | 3 | Moğol hayat tarzı ve kültürü. | okuma, anlatım, tartışma | | 4 | Temuçin'in doğuşu ve çocukluğu | okuma, anlatım, tartışma | | 5 | Temuçin'in Çingiz Han seçilmesi. | okuma, anlatım, tartışma | | 6 | Moğol hakimiyetinin sağlanması. | okuma, anlatım, tartışma | | 7 | Kore ve Çin akınları. | okuma, anlatım, tartışma | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Ögeday'ın tahta çıkışı ve faaliyetleri. | okuma, anlatım, tartışma | | 10 | Moğolların büyük Avrupa seferi. | okuma, anlatım, tartışma | | 11 | Güyük Han Dönemi. | okuma, anlatım, tartışma | | 12 | Möngke Han dönemi. | okuma, anlatım, tartışma | | 13 | Moğolların İslam siyaseti. | okuma, anlatım, tartışma | | 14 | Moğol ülkesine Batı'dan gönderilen seyyahlar. | okuma, anlatım, tartışma | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Ahmet Temir, Moğolların Gizli Tarihi, Ankara, 1996
Jean Poul Roux, Moğol İmparatorluğu, Ankara, 2003
Cuveyni, Tarih-i Cihan Güşa, ı-II-III, Ankara, 1998
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 13 | 2 | 26 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Okuma | 7 | 2 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|