Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TRH-23-116 | İRAN’DA KURULAN TÜRK DEVLETLERİ TARİHİ - I | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
İran coğrafyasında kurulan devletlerini ayrıntılı bir şekilde öğretmek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğretim Üyesi Türkan ARIK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir. | 2 | Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir. | 3 | Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır. | 4 | Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir | 5 | Arşiv, kütüphane ve dokümantasyon bilgisine sahip olacaklardır. Ayrıca bu kaynakların orijinalliğine uygun bir biçimde değerlendirilerek akademik camianın bilgisine ve hizmetine sunacaklardır. | 6 | Türkler’in İslamiyet’i kabulü ve İlk Türk-Arap Münasebetlerinden itibaren İlk Türk- İslâm devletlerinin siyasî tarihini özetleyebilme. | 7 | Türkler’in siyasi üstünlüğü ele almaya başladıkları andan itibaren Türk-İslam Devletlerinin yayılmasının dinamiklerini belirtebilme. | 8 | Türk-İslam Devletlerinin dünya tarihine etkilerini analiz edebilme. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
İran’da hakimiyet kurmuş olan İlhanlı, Timur, Karakoyunlu, Akkoyunlu, Safevi, Afşar ve Kaçar hanedanları döneminde yaşanan siyasi, sosyal ve kültürel gelişmeler anlatılacaktır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
İbrahim Kafesoğlu, Türk Milli Kültürü V.V. Barthold, Orta Asya Türk Tarihi Hakkında Notlar Ramazan Şeşen, İbn Fazlan Seyehatnamesi İbrahim Kafesoğlu, Harzemşahlar Devleti Tarihi Faruk Sümer, Oğuzlar (Türkmenler), Tarihleri, Boy Teşkilatı, Destanları Osman Turan, Selçuklu Tarihi veTürk-İslam Medeniyeti İsmail Aka, Timur ve Devleti Z.V. Togan, Umumi Türk Tarihine Giriş Z. V. Togan, Türk Ili Türkistan ve Yakın Tarihi MEB, DİA ve Büyük Türkiye Tarihi Ansiklopedileri Bahaeddin Ögel, Türk Kültürünün Gelişme Çağları Osman Turan, Doğu Anadolu Türk Devletleri A.Y. Yakubovskiy, Altınordu ve inhitatı |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 13 | 2 | 26 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 7 | 2 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|