Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FDB-23-201 | GÜNÜMÜZ DİN EĞİTİMİ MESELELERİ - II | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilerin günümüz din eğitimi meseleleri hakkında bilgi sahibi olarak bunları değerlendirecek düzeye ulaşmalarını sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Yasin Yiğit |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Din eğitiminin ötekileştirmeyi önleme ve hoşgörü kültürünün geliştirilmesine katkısını değerlendirmek. | 2 | Din eğitiminin bireylerde çevre bilinci geliştirmeye katkısını değerlendirmek. | 3 | Din eğitiminin ruh sağlığı üzerindeki etkisini değerlendirmek. | 4 | Din ve değerler eğitiminin bakıma muhtaç kişiler ve onlara hizmet edenler üzerindeki etkisini değerlendirmek | 5 | Din eğitiminin mahremiyet bilinci kazandırmaya etkisini değerlendirmek. | 6 | Din eğitiminin yas terapisi işlevini değerlendirmek. | 7 | Probleme dayalı öğrenme yaklaşımının din öğretiminde kullanılabilirliğini değerlendirmek. | 8 | Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının din öğretiminde kullanılabilirliğini değerlendirmek. | 9 | Beceri temelli öğretim yaklaşımının din öğretiminde kullanılabilirliğini değerlendirmek. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Bu dersi alan öğrenciler, günümüz din eğitimi meseleleri hakkında bilgi sahibi olarak bunları değerlendirecek düzeye ulaşacaklardır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ötekileştirmeyi önleme ve din eğitimi | | | 2 | Hoşgörü eğitimi | | | 3 | Ruh sağlığı ve din eğitimi | | | 4 | Ruh sağlığı ve din eğitimi | | | 5 | Engelli bireylere yönelik din eğitimi | | | 6 | Bakıma muhtaç kişilere hizmet verenlerin dinî değerler eğitimi | | | 7 | Mahremiyet eğitimi | | | 8 | Ölüm eğitimi | | | 9 | Din öğretiminde probleme dayalı öğrenme | | | 10 | Din öğretiminde probleme dayalı öğrenme | | | 11 | Din öğretiminde proje tabanlı öğrenme | | | 12 | Din öğretiminde proje tabanlı öğrenme | | | 13 | Din öğretiminde beceri temelli öğretim | | | 14 | Din öğretiminde beceri temelli öğretim | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 35 | 35 |
Performans | 14 | 3 | 42 |
Ev Ödevi | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|