Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FDB-23-159 | KÜLTÜREL DİN PEDAGOJİSİ | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı din öğretimi faaliyetleri aracılığıyla kültürel değerlerine bağlı bir neslin nasıl yetiştirilebileceği hususunda öğrencilerin farkındalık kazanmasını sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Yasin Yiğit |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Din öğretimi faaliyetleri aracılığıyla kültürel değerlerine bağlı bir neslin nasıl yetiştirilebileceği hususunda farkındalık kazanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Bu dersi alan öğrenciler, din öğretimi faaliyetleri aracılığıyla kültürel değerlerine bağlı bir neslin nasıl yetiştirilebileceği hususunda farkındalık kazanacaklardır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dinin kültür üzerindeki etkisi | | | 2 | Kültürün din üzerindeki etkisi | | | 3 | Milli kültürün teşekkülünde din eğitiminin yeri ve önemi | | | 4 | Din eğitiminin toplumsal temelleri | | | 5 | Din eğitiminin toplumsal temelleri | | | 6 | Din eğitiminin kültürel temelleri | | | 7 | Kültürel din pedagojisi (kültürel yetkinlik) | | | 8 | Kültürlerarası din pedagojisi (kültürlerarası yetkinlik) | | | 9 | Din öğretiminin kültürel yabancılaşmayı önlemede yeri ve önemi | | | 10 | Din öğretiminin kültürel yozlaşmayı önlemede yeri ve önemi | | | 11 | Din eğitiminin kültürel amaçları (kültürel aidiyet: kültürü tanıtma amacı) | | | 12 | Din eğitiminin kültürel amaçları (kültürel aidiyet: kültürü benimsetme amacı) | | | 13 | Din eğitiminin kültürel amaçları (kültürel sorumluluk: kültürü koruma bilinci kazandırma amacı) | | | 14 | Din eğitiminin kültürel amaçlarına erişilmesinde bir model olarak öğretmenin rolü | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Performans | 1 | 2 | 2 |
Ev Ödevi | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|