Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FDB-23-101 | GÜNÜMÜZ DİN EĞİTİMİ MESELELERİ - I | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilerin günümüz din eğitimi meseleleri hakkında bilgi sahibi olarak bunları değerlendirecek düzeye ulaşmalarını sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Yasin Yiğit |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Günümüz din eğitimi meseleleri hakkında bilgi sahibi olarak bunları değerlendirecek düzeye ulaşır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Bu dersi alan öğrenciler, günümüz din eğitimi meseleleri hakkında bilgi sahibi olarak bunları değerlendirecek düzeye ulaşacaklardır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Küreselleşme ve çok kültürlülüğün din eğitimine etkisi | | | 2 | Küreselleşme ve çok kültürlülüğün din eğitimine etkisi | | | 3 | Dinî çoğulculuğun din eğitimine etkisi | | | 4 | Din eğitiminde çoğulculuk ve yapılandırmacılıkla ilgili Türkiye’deki durum | | | 5 | Din eğitiminde çoğulculuk ve yapılandırmacılıkla ilgili Türkiye’deki durum | | | 6 | Yapılandırmacı yaklaşımın din öğretiminde kullanılabilirliği | | | 7 | Yapılandırmacı yaklaşımın din öğretiminde kullanılabilirliği | | | 8 | Din eğitiminin vatandaşlık eğitimine katkısı | | | 9 | Din eğitiminin vatandaşlık eğitimine katkısı | | | 10 | Avrupa birliğinin din eğitimine yaklaşımı | | | 11 | Avrupa birliğinin din eğitimine yaklaşımı | | | 12 | Din eğitiminin farklı kültürlere mensup insanların bir arada barış içerisinde yaşamalarını sağlamaya katkısı | | | 13 | Din eğitiminin farklı kültürlere mensup insanların bir arada barış içerisinde yaşamalarını sağlamaya katkısı | | | 14 | Din eğitiminin farklı kültürlere mensup insanların bir arada barış içerisinde yaşamalarını sağlamaya katkısı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Ev Ödevi | 14 | 4 | 56 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|