|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ZOO-23-178 | YEM KATKI MADDELERİ | Seçmeli | 1 | 3 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Yem katkı maddeleri hakkında ve bunların kullanımı hakkında genel bilgi sahibi olmak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Ali İhsan ATALAY | Öğrenme Çıktıları | 1 | Bilgi üretme yöntemlerini kavrar.
| 2 | Yöntem ve teknikleri uygulama, ölçme değerlendirme bilgisine sahip olur.
| 3 | Veri toplama analiz etme ve verileri değerlendirme bilgisine sahip olur.
| 4 | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilimleri kullanarak alanı ile ilgili konuları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler.
| 5 | Uygulamalar için gerekli olan bilgi kaynakları ile teknolojik araçları seçme ve kullanma becerisi kazanır. | 6 | Sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme ve çözüm önerileri geliştirebilme becerilerine sahip olur. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme becerisini kazanır.
| 7 | Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak planlayabilme, yürütebilme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme yeteneği kazanır.
|
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Yem katkı maddelerinin tanımı ve özellikleri, karma yem üretiminde kullanılan yem katkı maddeleri, bunların önemi, kullanım amacı, etki mekanizması, ticari şekilleri ve kullanım miktarları. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Metabolizma, Katabolizma, Anabolizmanın genel olarak açıklanması
| | | 2 | Karbonhidratların, proteinlerin ve yağların Rumende parçalanması
| | | 3 | Asidoziz, asidozize karşı alınacak önlemler, asidozizin fizyolojik etkileri,
| | | 4 | Rumen Alkalosizi ve Rumen içeriğinin bozulması, tedavisi
| | | 5 | Yağlı inek sendromu, tedavisi
| | | 6 | Yağlı karaciğer hastalığı, sebeleri, tedavisi,
| | | 7 | Süt ineklerinde ketosiz, sebepleri, tedavisi
| | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Koyunlarda ketosiz veya gebelik zehirlenmesi, sebepleri, tedavisi
| | | 10 | Süt humması, Doğum felci, Süt ineklerinde Ca ve P metabolizması ve hormonal kontrolü
| | | 11 | Hipomagnesamik tetani, çayır tetanisi, Buzağı tetanisi
| | | 12 | Üre (amonyak) zehirlenmesi, sebepleri, önlemler
| | | 13 | Nitrat-nitrit Zehirlenmesi, Şişme, sebebleri, önlemler
| | | 14 | İdrar yolu taşları oluşumu, Ca, P ve Tuz ihtiyacının karşılanması | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | YEMLER BİLGİSİ VE YEM TEKNOLOJİSİ, Prof. Dr. Hasan Rüştü KUTLU, Doç. Dr. Ladine BAYKAL ÇELİK
YEMLER YEM HİJYENİ VE TEKNOLOJİSİ Prof. Dr. Ahmet EGÜN ve ark.
Bilimsel dergilerde yayınlanmış bazı makaleler | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 50 | Ev Ödevi | 1 | 50 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Bireysel Çalışma | 14 | 10 | 140 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | ÖÇ4 | 5 | 4 | 1 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ5 | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|