Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
EEM-23-109ELEKTRİK ŞEBEKE KAYIPLARININ ANALİZİ Seçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Şebekelerde oluşan kayıpların azaltılması için çözüm önerileri üretebilecek;, Şebekelerde meydana gelen yükten bağımsız ve yüke bağlı kayıpları analiz edebilecektir
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1
2
3
4
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Şebeke kayıplarının sınıflandırılmasıı. Yükten bağımsız kayıpların bulunması. Transformatör demir kayıpları Kabloların ve yüksek gerilim kondansatörlerinin elektrik kayıpları. İzolatörlerin kaçak kayıpları. Korona kayıpları. Sayaçlar, ölçü trafoları ve ölçü aletlerindeki yükten bağımsız kayıplar. Doğru akım ve sabit yüke bağlı kayıplar. Yıllık tertiplenmiş yük eğrisi. Alternatif akım işletmesinde hat-aktif güç tertiplenmiş yük eğrisi. Hava hatları ve kablolarda ilave yüke bağlı kayıplar. Optimum yük dağılımı ile şebeke işletmesi. Şebeke kayıplarının reaktif akımın kompanzasyonu ile azaltılması. Şebeke veriminin iyileştirilmesi için tedbirler
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Şebeke kayıplarının sınıflandırılması
2Yükten bağımsız kayıpların bulunması. Transformatör demir kayıpları
3Kabloların ve yüksek gerilim kondansatörlerinin elektrik kayıpları
4İzolatörlerin kaçak kayıpları
5Korona kayıpları
6Sayaçlar, ölçü trafoları ve ölçü aletlerindeki yükten bağımsız kayıplar
7Doğru akım ve sabit yüke bağlı kayıplar
8Yıllık tertiplenmiş yük eğrisi
9Ara sınav
10Alternatif akım işletmesinde hat-aktif güç tertiplenmiş yük eğrisi
11Hava hatları ve kablolarda ilave yüke bağlı kayıplar
12Optimum yük dağılımı ile şebeke işletmesi
13Şebeke kayıplarının reaktif akımın kompanzasyonu ile azaltılması
14Şebeke veriminin iyileştirilmesi için tedbirler
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Elements of Power System Analysis. Stewenson W.D.. Mc.Craw-Hill, 1982 2. Electric Power systems. Weedy B.M. Third Edition, New York. John Wiley and sons. 1979 3. Elektrik Şebeke Kayıpları Çakır H.. Yıldız teknik Üniversitesi Mühendislik Fakültesi,1985 4. Power System analysis.Saadat H. Mc. Graw Hill.1998
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav000
Final Sınavı000
Bütünleme Sınavı000
Derse Katılım000
Bireysel Çalışma000
Ev Ödevi000
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)0
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr