Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Year of Study | Yarıyıl | AKTS | İNM-23-103 | BETON VE BETONARME YAPILARDA DAYANIKLILIK | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Level of Course Unit |
Second Cycle |
Objectives of the Course |
Beton ve betonarme yapılarda sık rastlanan durabilite problemlerinin sebep ve sonuçları ile bu problemlerin çözümlerini ortaya koymak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üye. Cemal Karaaslan |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Beton bünyesindeki boşlukların boyut ve şekline göre dayanıklılık açısından olası etkilerini saptamak. | 2 | Fiziksel ve kimyasal nedenlerle beton/betonarmenin hasar görmesine neden olan etkileri sınıflandırma. | 3 | Dayanıklılık problemleri nedeniyle beton/betonarme yapılarda oluşan çatlakların olası nedenlerini teşhis edebilme. | 4 | Betonda dayanıklılık sorunlarına yol açan kimyasal etkilerin mekanizmalarını ana hatlarıyla açıklayabilmek. | 5 | Aşınma, yangın ve don gibi fiziksel yıpratıcı etkilere dayanıklı beton üretim yöntemlerini ve alınabilecek önlemleri tavsiye etme. | 6 | Beton/betonarme yapıların dayanıklılığını arttırmak için alınabilecek önlemleri dış etki seviyesine göre sınıflandırmak. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Course Contents |
|
Weekly Detailed Course Contents |
|
1 | Beton | | | 2 | Betonu oluşturan malzemeler | | | 3 | Betonun dayanımı | | | 4 | Betonun dayanımını ölçme yöntemleri | | | 5 | Betonda bulunan boşluk ve çatlaklar | | | 6 | Betonun dayanıklılığı | | | 7 | Alkali-silika reaksiyonu | | | 8 | Çiçeklenme ve karbonatlaşma | | | 9 | Donma-çözülme, ıslanma-kuruma ve tuz kristalizasyonu | | | 10 | Aşınma, erozyon ve kavitasyon | | | 11 | Asit saldırısı | | | 12 | Sülfat saldırısı | | | 13 | Yangın etkisi | | | 14 | Betonarme donatısının korozyonu | | |
|
Recommended or Required Reading |
Mehta PK, Monteiro PJ 2014. Concrete: Microstructure, Properties, and Materials. McGraw-Hill Education
Baradan B, Yazıcı H, Ün H. 2010. Beton Ve Betonarme Yapılarda Kalıcılık (Durabilite). Türkiye Hazır Beton Birliği Yayınları, İstanbul. |
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
|
Assessment Methods and Criteria | |
Ara Sınav | 1 | 70 | Quiz | 1 | 20 | Derse Katılım | 1 | 10 | SUM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 70 | Quiz | 1 | 20 | Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 10 | SUM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | Türkçe | Work Placement(s) | |
|
Workload Calculation |
|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Quiz | 2 | 6 | 12 |
Derse Katılım | 42 | 1 | 42 |
Makale Kritik Etme | 1 | 6 | 6 |
Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 1 | 15 | 15 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
|
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|