Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İNM-23-106BİTÜMLÜ MALZEMELERSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bitümün yol üstyapısı malzemesi olarak temel mühendislik özelliklerini öğretmek Bitüm şartnamelerini açıklamak Bitüm deneylerini öğretmek Uygulama türlerine göre en uygun malzemeyi belirlemek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Bitümün yol üstyapısı malzemesi olarak temel mühendislik özelliklerini öğrenmek
2Bitüm şartnamelerini öğrenmek
3Bitüm deneylerini öğrenmek
4Uygulama türlerine göre en uygun malzemeyi secme yeteneğini kazanmak
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bitümün tarihçesi, üretimi, sınıflandırılması, depolanması ve işlenmesi, Bitümün kimyasal bileşimi, yapısı ve reolojisi, Bitüm özellikleri ve kalitesi, Bitümlere uygulanan mekanik, kimyasal ve reolojik deneyler, Bitümün dayanıklılığı, adezyon ve kohezyon özelliğinin incelenmesi, Bitüm özelliklerinin arazideki performansa etkileri, Bitüm Şartnameleri, SUPERPAVE yöntemi ve deneyleri, Bitümlü malzemelerin farklı kullanım alanları, Bitümle birlikte kullanılacak agregaların özellikleri ve ilgili deneyler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bitümün tarihçesi, üretimi, sınıflandırılması, depolanması ve işlenmesi
2Bitümün kimyasal bileşimi, yapısı ve reolojisi
3Bitüm özellikleri ve kalitesi
4Bitüm emülsiyonları ve katbek bitümler
5Modifiye bitümler
6 Bitümlere uygulanan mekanik, kimyasal ve reolojik deneyler
7 Bitümün dayanıklılığı, adezyon ve kohezyon özelliğinin incelenmesi
8 Yıliçi sınavı ve Laboratuvar Uygulaması
9Bitüm özelliklerinin arazideki performansa etkileri
10Bitüm Şartnameleri
11SUPERPAVE yöntemi ve deneyleri
12Bitümlü malzemelerin farklı kullanım alanları
13Bitümlü karışımlarda kullanılacak agregaların özellikleri ve ilgili deneyler
14Seminer
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1 Read, J ve Whiteoak, D. (2003) “The Shell Bitumen Handbook”, Thomas Telford Publishing, ISBN: 072773220X, 460p. 2 Whiteoak, D (2004), Lav, A.H ve Lav, M.A. (Türkçe editörleri), Shell Bitüm El Kitabı, İSFALT Bilimsel Yayınları No:3, 334sf.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Laboratuvar4416
Bireysel Çalışma14684
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)165
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr